تصاویر گریم‌های متفاوت پریگوژین مرد هزار چهره را ببینید!

تصاویر تازه به دست آمده پس از یورش نیروهای دولتی روسیه به عمارت "یوگنی پریگوژین" رهبر گره واگنر عکس‌هایی از او با کلاه گیس در نقش شخصیت‌های سوری، سودانی، اماراتی و لیبیایی و حتی در ظاهر فرمانده نظامی لیبیایی را نشان می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از میدل ایست آی، این عکس‌ها پریگوژین را در لباس‌های مبدل به عنوان مقام‌ها و شخصیت‌های کشورهای خاورمیانه‌ای و آفریقایی که گروه واگنر در آنجا فعال است، نشان می دهد. این تصاویر برای اولین بار در کانال‌های تلگرامی روسیه منتشر شدند، اندکی پس از آن که رسانه‌های دولتی تصاویر و عکس‌هایی از یورش افسران مسلح به عمارت پریگوژین در سن پترزبورگ را منتشر کردند.

(عکس) پریگوژین مرد هزار چهره!

بر اساس متن‌های به اشتراک گذاشته شده در چندین حساب کاربری تلگرام روسیه ظاهرا این لباس‌های مبدل رهبر واگنر را به عنوان یک کارمند وزارت دفاع سودان، یک دیپلمات از ابوظبی، یک ستوان ارشد از بنغازی در لیبی، یک سرهنگ لیبیایی از طرابلس و یک تاجر سوری نشان می‌دهند.

ایزوستیا رسانه طرفدار پوتین چهارشنبه شب عکس‌ها و ویدئوهایی را منتشر کرد که در جریان یورش به عمارت دو طبقه پریگوژین به دست آمده‌اند. اقلامی که در تصویر دیده می‌شوند شامل اسلحه، جعبه‌هایی با حدود 108 میلیون دلار پول نقد و یک پتک با نوشته "برای استفاده در مذاکرات مهم" بودند. این اقامتگاه بزرگ شامل یک سکوی بالگرد، یک استخر شنا، یک سونا، یک سالن بدنسازی، یک اتاق پزشکی و یک اتاق نیایش خصوصی بوده است. تصاویری از شمش‌های طلا، چندین پاسپورت، تمساح پر شده و یک عکس قاب‌دار که ظاهرا سرهای بریده دشمنان پریگوژین را نشان می‌دهد که توسط رسانه‌های تحت حمایت دولت روسیه پخش شدند. همچنین، تعدادی کلاه گیس در محل اقامت او نگهداری می‌شد که ممکن است صحت عکس‌های لو رفته از پریگوژین را در لباس‌های مبدل عربی و آفریقایی تایید کند. مزدوران واگنر در چندین کشور در سراسر جهان از جمله در خاورمیانه و آفریقا فعال هستند.

مزدوران آن گروه یک بازیگر کلیدی در لیبی بوده و به خلیفه حفتر کمک کردند تا کنترل مناطق جنوبی و شرقی آن کشور را به دست گیرد. گفته می‌شود در سودان نیز گروه واگنر در محافظت از منابع از جمله معادن سودآور طلا مشارکت داشته است. واگنر هم چنین در موزامبیک، ماداگاسکار، مالی و جمهوری آفریقای مرکزی و چند کشور آفریقایی دیگر نیز فعال است.

۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 44596
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      روس کثیف ....