اوکراین عملا در حال فروپاشی است/ اروپا به هیچ وجه مایل به درگیری با روسیه نیست/ارسال بمب های خوشه ای از طرف آمریکا  وضعیت را برای غرب بسیار پیچیده کرده است

تحلیلگر سیاست خارجی گفت: وزارت دفاع اوکراین نهادی کاملا فاسد است چرا که مشخض شده تسلیحاتی که برای جنگ با روسیه به اوکراین داده شده توسط وزارت دفاع به امریکای لاتین و افریقا فروخته شده.درگیر کردن اروپا در جنگ اوکراین با توجه به ادعای آقای مکرون در ارسال موشک های دور برد به اوکراین وضعیت را پیچیده تر از قبل کرده است چرا که اروپا به هیچ وجه مایل به درگیری با روسیه نیست اما ارسال بمب های خوشه ای از طرف آمریکا به عنوان اقدامی کاملا ضد حقوق بشری وضعیت را برای غرب بسیار پیچیده کرده است.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ابوالفضل ظهره وند، کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در خصوص بحران اوکراین و آنچه امروز غرب وآمریکا را به دلیل نوع سیاست های اتخاذ شده با بحران های جدیدی رو به رو کرده، گفت: آخرین اخباری که از صحنه تحولات اوکراین منتشر شده نشان دهنده بی نتیجه بودن نشست سران ناتو در پایتخت لیتوانی و نوع موضع گیری های اتخاذ شده سران اروپایی در قبال آقای زلنسکی و پذیرش اوکراین در ناتوست که منجر به ناامیدی رئیس جمهور این کشور شده است.

وی در این باره افزود: آنچه در نشست قبلی مطرح شد این بود که اتحادیه اروپا دورنمای چند ساله ایی برای اوکراین باز می کند؛ یعنی عضویت اوکراین از فرآیند دو مرحله ای به یک مرحله تقلیل می یابد تا در نهایت اوکراین عضو ناتو شود.

ظهره وند معتقد است: واقعیت این است اوکراین امروز عملا در حال فروپاشی است، چرا که خبرها حاکی از سقوط شهرهای مهم اوکراین هستند. واگنرها از مرزهای بلاروس متوجه کی یف شده اند و نیروی لهستانی از سمت دیگر مترصد به ورود مناطق غربی اوکراین تحت دفاع از این کشور هستند در حالی که عملا نسبت به سرزمین های غربی اوکراین طمع دارند، چرا که معتقدند این سرزمین ها در گذشته متعلق آنها بوده است، پس امروز اوکراین وضعیت بسیار پیچیده ای دارد.

وی خاطر نشان کرد: در نشست سران گروه هفت و ناتو نشان می دهد عملا غرب دست خود را بالا برده و مترصد سازش با روسیه شده است؛ حتی برخی تحلیل ها از امکان برکناری زلنسکی می گویند تا شخص دیگری روی کار آورده شود تا در موقعیت فعلی با روس ها به توافق برسند.

ظهره وند تصریح کرد: درگیر کردن اروپا در جنگ اوکراین با توجه به ادعای آقای مکرون در ارسال موشک های دور برد به اوکراین وضعیت را پیچیده تر از قبل کرده است چرا که اروپا به هیچ وجه مایل به درگیری با روسیه نیست اما ارسال بمب های خوشه ای از طرف آمریکا به عنوان اقدامی کاملا ضد حقوق بشری و ادعای آقای بایدن مبنی بر خالی بودن زرادخانه های این کشور باز هم وضعیت را برای غرب بسیار پیچیده کرده است.

کارشناس مسائل بین الملل توضیح داد: موضع اخیر آقای بایدن به عنوان موضع ضد امنیت ملی در امریکا ارزیابی شده، چرا که در آمریکا تا کنون سابقه نداشته فرمانده کل قوا اعلام کند ذخایر تسلیحاتی ما تقلیل یافته و بخش قابل توجهی از ظرفیت خود را از دست داده ایم، سخنی که به معنای تهدید علیه امنیت ملی آمریکاست که اتفاقا جنجال بزرگی در این کشور به پا کرده است.

وی در خصوص فساد خانواده بایدن و رئیس جمهور اوکراین نیز خاطر نشان شد: مسائل دیگری مثل فساد پسر رئیس جمهور امریکا در شرکت نفتی که پیشتر آقای ترامپ بدان اشاره کرده بود هم جدی است البته باید به این نکته توجه کنیم نظارت روی رئیس جمهور و مسائل مهم حوزه سیاست خارجی به دولت بایدن اجازه این حد از فساد را نمی دهد که به خاطر منافع خانوادگی با زلنسکی کار کنند اما نباید فراموش کرد ساختار دولت اوکراین کاملا فاسد است.

ظهره وند تاکید کرد: وزارت دفاع اوکراین نهادی کاملا فاسد است چرا که مشخض شده تسلیحاتی که برای جنگ با روسیه به اوکراین داده شده توسط وزارت دفاع به امریکای لاتین و افریقا فروخته شده و مشخص نیست کمک های مالی به اوکراین صرف چه مسائلی شده و پول ها کجا هزینه شده است.

ظهره وند درخصوص وضعیت بغرنج اوکراین گفت: گفته می شود آقای زلنسکی و دولتمردان این کشور بیشتر اوقات خارج از اوکراین به سر می برند و بیشتر در لهستان حضور دارند، روندی که نشان دهنده فروپاشیدن اوکراین از درون است.

وی در پایان گفت و گو تصریح کرد: حال مشخص نیست روس ها در این شرایط حاضرند با غرب توافق کنند یا به سمت کی یف حرکت می کنند، اما واضح است تیر خلاص به زلنسکی زده شده و شرایط به قدری حساس است که مسائل در نهایت به زیان آمریکا و اروپا تمام می شود.

۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 44915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha