جمهوری اسلامی: حمله روسیه به اوکراین تداعی‌کننده حاکمیت قانون جنگل است

روزنامه جمهوری اسلامی معتقد است که حمله روسیه به اوکراین تداعی‌کننده حاکمیت قانون جنگل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، این روزنامه نوشت: این هفته، سالگرد حمله نظامی روسیه به اوکراین بود. دو سال قبل، ارتش روسیه، تهاجم همه‌جانبه‌ای را به اوکراین آغاز کرد و مرزهای بین‌المللی را مورد تجاوز قرار داد و کیلومترها در خاک اوکراین پیشروی کرد. این لشکرکشی نظامی که مسکو آن را «عملیات نظامی ویژه» خوانده، تاکنون به کشته شدن صدها هزار نفر از طرفین، ویرانی بسیاری از شهرها و زیرساخت‌های کشور اوکراین و به مخاطره افتادن صلح و ثبات جهانی گردیده است.

این روزنامه افزوده است: مشخص است که این لشکرکشی، با هدف چنگ و دندان نشان دادن روسیه به رقبای غربی در عرصه معادلات جهانی صورت گرفته است و ملت اوکراین، در بین چکش و سندان جنگ قدرت روسیه و غرب گرفتار شده و در حال تاوان دادن هستند. حمله نظامی روسیه به اوکراین با مخالفت‌های جهانی مواجه شده و دلیل آن، رای مخالف اکثر کشورهای جهان به این جنگ در رای‌گیری‌های سازمان ملل در این باره بوده است.

حمله روسیه به خاک اوکراین و تصرف چند شهر این کشور، تداعی‌کننده حاکمیت قانون جنگل بر روابط بین‌المللی است و مطابق آن، هر کشوری که قدرتمندتر است می‌تواند کشورهای دیگر را مورد تجاوز قرار دهد. این، همان موضوعی است که جهان از آن احساس خطر کرده و با آن مخالفت می‌کند. موج مخالفت جهانی با حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین نیز در همین چارچوب قرار دارد.

۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 52926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha