پوتین از علت سقوط هواپیمای فرمانده واگنر پرده برداشت

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای نخستین‌بار درباره علت سقوط هواپیمای حامل فرمانده گروه واگنر اظهارنظر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد روسیا الیوم گزارش داد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در «باشگاه بین‌المللی گفتگوی والدای» در شهر سوچی از علت اصلی سقوط هواپیمای حامل «یوگنی پریگوژین» پرده برداشت.

پوتین در این نشست درباره علت سقوط مشکوک هواپیمای رئیس واگنر اعلام کرد: «چند روز پیش، رئیس گروه تحقیق درباره واکاوی علل سقوط هواپیمای حامل پریگوژین به من اطلاع داد که در پیکر اجساد کشته شدگان هواپیما، آثاری از اصابت ترکش نارنجک دستی یافت شده است.»

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه طبق شواهد موجود هیچ‌گونه عاملی خارجی در سقوط هوایپما یافت نشده، تصریح کرد که هواپیمای یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر به دلیل انفجار نارنجک‌های دستی در داخل هواپیما سقوط کرده و حمله موشکی در کار نبوده است.

وی در ادامه به ابعاد دیگری از جرایم رئیس گروه واگنر اشاره کرد و افزود: دستگاه امنیت فدرال روسیه پیشتر نیز پس از بازرسی از مقر گروه واگنر در سن پترزبورگ، از وی ۱۰ میلیارد روبل پول نقد و ۵ کیلوگرم کوکائین کشف کرده بود و تاکنون نیز تحقیق جداگانه‌ای درباره نمونه گیری از اجساد مبنی بر احتمال مصرف و حمل مواد مخدر و مصرف مشروبات الکی صورت نگرفته است.

۲۳ آگوست (اول شهریور) هواپیمای حامل پریگوژین، رئیس گروه واگنر در شمال مسکو سقوط کرد و هر ۱۰ سرنشین آن از جمله پریگوژین و دو تن از چهره‌های برجسته واگنر کشته شدند.

این سانحه دقیقاً دو ماه پس از شورش واگنر به فرماندهی پریگوژین علیه مسکو رخ داد. در جریان این شورش نافرجام و کوتاه‌مدت که در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین اتفاق افتاد، واگنر اواخر ژوئن شهر روستوف در جنوب روسیه را برای مدتی کوتاه اشغال و سپس به سمت مسکو حرکت کرد. با این حال، شورش واگنر با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس خاتمه یافت و نیروهای واگنر و پریگوژین به مینسک منتقل شدند.

۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
کد خبر: 47728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
      0 0
      سناریوی آشنای قتل مخالفین مثل آب روشنه روسیه کثیف تر از این حرفهاست