۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 44808
آیا گروه واگنر منحل شد؟

بر اساس خبرهای رسیده از منابع رسمی روسی، گروه واگنر تسلیحات خود را به ارتش روسیه تحویل داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای همراه با ویدئویی که تانک‌ها، راکت‌ها و دیگر سلاح‌های سنگین را نشان می‌دهد، اعلام کرد که واگنر بیش از ۲ هزار قطعه تجهیزات و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن مهمات خود را تحویل داده است.

گفتنی است اوایل هفته جاری دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت مسکو اطلاعی درباره دلایل احتمالی این خروج گسترده نیروهای واگنر از جمهوری آفریقای مرکزی دارد یا خیر، گفت: نمی‌توانم درباره این مساله اظهارنظر کنم. همچنین اطلاعی از این مساله هم نداریم که یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر کجاست.

وی درباره اینکه آیا پریگوژین در روسیه است،‌ چیزی که الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس روز پنج‌شنبه گفته بود، اعلام کرد: نمی‌توانم چیزی بگویم. ما اطلاعی در این مورد نداریم و من نمی‌توانم چیزی به آن مطالبی که قبلا بیان کردیم، اضافه کنم.

روز پنج‌شنبه لوکاشنکو گفته بود که پریگوژین در بلاروس نیست بلکه در سن پترزبورگ است.

وی افزود، مقام‌های بلاروسی اردوگاه‌هایی برای واگنر ایجاد نکرده‌اند؛ اما به نیروهای این گروه پیشنهاد داده‌اند تا اگر موافق باشند برایشان اردوگاه‌های نظامی دوران شوروی را در بلاروس مهیا کنند. اما نیروهای واگنر درباره محل اقامت خود نظر متفاوتی داشتند.

۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 44808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha