۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 43612
کاهش شتاب در افت شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۲۱ خرداد) با ۶ هزار ۸۴۸ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۱۷۷ واحد کاهش به ۷۴۸ هزار و ۶۳۵ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۲۶۸ واحد افت به ۴۳۶ هزار و ۱۹۲ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد و ۸۹۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۸ هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال معامله شد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲ هزار و ۲۵۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۷۶۶ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۳۴۶ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۶۸ واحد و بیمه دانا (دانا) با ۱۶۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک‌هزار و ۸۲۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با پنج هزار و ۵۱۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۹۷۶ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۹۴۷ واحد، سایپا (خساپا) با ۶۶۸ واحد و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۳۸۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، پرداخت الکترونیک پاسارگاد (پی پاد)، شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (وکغدیر)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، بانک ملت (وبملت) و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۴۹۵ میلیون برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۲۹ واحد کاهش داشت و به ۲۸ هزار و ۳۱ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۵۹۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۷۶ هزار و ۳۰۱ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، بهار رز عالیس چناران (عالیس)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، کشتیرانی دریای خزر (حخزر) و فرابورس ایران (فرابورس) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل بانک دی (دی)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، صنایع مادیران (مادیرا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و صنعتی مینو (غصینو) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 43612
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha