رکود بورس، رکورد ۴ ماه اخیر را شکست

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۱۰ تیر) با ۹ هزار و ۴۹۰ واحد کاهش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۴۳ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شاخص هم‌وزن با ۳۲۳ واحد افزایش به ۷۴۶ هزار و ۹۶۳ واحد و شاخص قیمت با ۱۸۷ واحد رشد به ۴۳۳ هزار و ۱۴۸ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۸۱۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۱ هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال معامله شد.

ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۵۴ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۵۵۸ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۲۵۵ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱۷۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری بهمن (وبهمن) با ۱۲۹ واحد، بانک اقتصاد نوین (ونوین) با ۱۱۶ واحد و بورس کالای ایران (کالا) با ۱۱۰ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۳۰۸ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۱۸۹ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و هشت واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۲۸ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸۰۵ واحد تأثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، بانک ملت (وبملت)، ایران خودرو (خودرو)، کارخانجات تولیدی شیشه رازی (کرازی)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا) و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۸۵ میلیون و ۲۲ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۶ واحد کاهش داشت و به ۲۷ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۵۶۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۳۳ هزار و ۷۸ نوبت بود.

ایران خودرو دیزل (خاور)، پخش البرز (پخش)، صنایع مادیران (مادیرا)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، بهار رز عالیس چناران (عالیس) زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بیمه پاساگاد (بپاس)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، بانک دی (دی)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 44352
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha