رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز بازار

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۱۲ شهریور) با ۶ هزار و ۲۲۰ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار واحد ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شاخص هم‌وزن با یک‌هزار و ۹۸۶ واحد افزایش به ۷۱۳ هزار و ۶۵۴ واحد و شاخص قیمت با یک‌هزار و ۱۲۹ واحد رشد به ۴۰۵ هزار و ۶۹۹ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد و ۵۶۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۴ هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال معامله شد.

نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک‌هزار و ۶۷۵ وحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک‌هزار و ۲۲۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸۷۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۷۵۹ واحد و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۴۵۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک‌هزار و ۸۱۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۵۱۲ واحد، نفت سپاهان (شسپا) با ۲۸۶ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۶۲ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۵۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، شرکت سرمایه‌گذاری شاهد (ثشاهد)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، گروه مالی شهر (شهر)، تامین سرمایه کاردان (تکاردان) و گروه دارویی برکت (برکت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۳۷ میلیون و ۱۳۲ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز کمتر از یک واحد افزایش داشت و به ۲۶ هزار و ۳۵۳ واحد رسید. در این بازار بیش از سه میلیارد و ۶۵۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی مارون (مارون)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پویا زرکان آق دره (فزر) و صنعتی مینو (غصینو) با تأثیر مثبت بر این شاخص همراه بودند.

همچنین سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، ایران خودرو دیزل (خاور)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 46656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha