فرار نیم تریلیون سرمایه از بازار بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۵۷۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در معاملات روز سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۴ هزار و ۹۹۸ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۰۸ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۲ هزار و ۸۳۳ واحدی در رقم ۷۲۳ هزار و ۱۶۶ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۰۵ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۶۰۳ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افت ۶۲۱ واحد به سطح ۱۳۱ هزار و ۶۹ واحد رسید.

خروج پول حقیقی از بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۵۷۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۲۹ میلیارد تومان بود. پس از ایران خودرو، نمادهای وبانک، فولاد، شستا و ملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای آسیاتک، وارس، فملی، وملی و دکوثر تعلق داشت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز شستا، فارس و وبملت نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای فملی، فولاد و همراه از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، مارون و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای ارفع، تجلی و بگیلان سبزپوشان بازار هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و فملی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، خاور و کرومیت بیشترین تراکنش را داشتند

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۹ هزار و ۸۴۹ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲ هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان بود که ۲۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۴۴ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۸۱۶ میلیارد تومان رسید.

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد وبملت بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۱۹ میلیارد تومان بود.

پس از وبملت، فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشت و خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فملی و شپنا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد یک میلیارد و ۱۶۹ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۹۰۵ سهم در صدر قرار گرفته است. وبملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد خودرو و فولاد نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات سه‌شنبه، ۸۶ نماد صف خرید داشتند و ۲۹۰ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۸۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۶۹ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۷۰ درصدی به ۷۸۲ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

فرار نیم تریلیون سرمایه از بازار بورس

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 54453
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha