فائوچی در مورد وخامت بحران کرونا در آمریکا هشدار داد

رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در خصوص احتمال وخامت بحران کرونا در آمریکا هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نشریه پولیتیکو، آنتونی فائوچی رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داد که درصورت رعایت نشدن موارد بهداشتی ممکن است بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید–۱۹ فوت کنند.

این متخصص کاخ سفید گفت: اگر موارد لازم در فصل پائیز و زمستان را انجام ندهیم، ممکن است ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دهند.

بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کووید –۱۹ جان باخته  و بیش از هفت میلیون نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده اند.

نتایج مطالعه دانشگاه واشنگتن در ماه اوت (مرداد ماه) نشان داد که احتمال دارد ۳۰۰ هزار نفر تا ۱ دسامبر (۱۱ آذر) در نتیجه این بیماری در آمریکا فوت کنند.

فائوچی همچنین گفت که واکسن کرونا احتمالا تا تابستان یا پائیز سال آینده در سطحی گسترده در دسترس نخواهد بود.

این جدول زمانی در حالی مطرح شده که پیش بینی های «رابرت ردفیلد» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا حاکی است که عرضه واکسن تائید شده کرونا به عموم مردم، به حدود شش تا ۹ ماه زمان نیاز دارد.

از سویی، «مونسف سالوئی» کارشناس علمی برنامه دولت در زمینه تولید واکسن کرونا چندی پیش در مقاله ای نوشت که احتمالا ۳۰۰ میلیون دُز واکسن تا اواسط سال آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

با این حال، فائوچی گفت که بازگشت به زندگی عادی به دلیل چالش های پیشرو در زمینه توزیع واکسن، احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۱ امکان پذیر نخواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد که اطلاعات جدید نشان می دهد ویروس کرونا می تواند از طریق هوا از فرد مبتلا به دیگران منتقل شود.

مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در حالی اعلام کرد که ویروس کرونا از طریق هوا نیز می تواند انتقال یابد که در ماه گذشته این مورد را تکذیب کرده بود.

این مؤسسه تصریح کرد که افراد می توانند با فاصله گرفتن ۶ فوتی از دیگران، استفاده از ماسک که بینی و دهان آنها را پوشانده، شستن مداوم دست ها، تمیز کردن سطوح و ماندن در خانه در صورت بیماری از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 2427
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha