تاکید روسیه بر ادامه همکاری شرکت‌های روسی با ایران

دیمیتری کیکو، معاون دپارتمان کنترل محدودیتهای خارجی وزارت دارایی روسیه با اشاره به این که حدود ۱۰ شرکت و سازمان روسی به دلیل همکاری با ایران هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته اند، بر ادامه همکاری شرکت‌های روسی با ایران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، اظهارات این مقام روسی در اندیشکده روسی والادی کلوب مطرح شد که حاضران درباره احتمال بازگشت آمریکا به برجام به بحث و گفت و گو پرداختند.

 دیمیتری کیکو در صحبتهایی که در والادی کلوب داشت، گفت: علاوه بر احتمال رفع تحریمها علیه اشخاص و نهادهای حقوقی ایران، موضوع رفع تحریمها علیه شرکتهایی که در حوزه های قضایی دیگر شامل فدراسیون روسیه قرار دارند، مطرح است. بنا بر برآورد روسیه، آمریکا پس از خروج از برجام در ماه مه سال ۲۰۱۸، حداکثر ۱۰ نهاد حقوقی از فدراسیون روسیه را هدف تحریم قرار داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، این مقام روسی بازبینی رویکرد دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در قبال برجام و لغو درخواست آمریکا از سازمان ملل متحد برای احیای تحریمهای بین المللی علیه ایران را یادآور شد و گفت: با این حال تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه ایران به قوت خود باقی مانده اند.

وی اظهار کرد: تصور می کنم در چارچوب مذاکرات احتمالی بیشتر فدراسیون روسیه، درخواست از طرفین برای بازگشت به توافق، ضروری است منافع شرکتهای روسی باید در نظر گرفته شود و تلاش شود کسانی که پس از خروج آمریکا از برجام تحریم شده اند، از لیست تحریمها خارج شوند.

کیکو گفت: وزارت دارایی روسیه با شرکتهای روسی که تحت تحریم قرار دارند، همکاری می کند تا تبعات محدودیت‌ها علیه آنها را به حداقل برساند.

به گفته وی، همکاری شرکتهای روسی با ایران باید ادامه پیدا کند.

این مقام روسی اظهار کرد: مطمئن هستم که شرکتهای روسی علاقمند به همکاری بیشتر با ایران هستند زیرا خلاف معیارهای بین المللی نیست.

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 12552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha