گوردون براون درباره جنگ اقتصادی بریتانیا با اروپا و آمریکا هشدار داد

«گوردون براون» نخست‌وزیر اسبق بریتانیا هشدار داده در صورتی که کشورش به توافقی در مذاکرات برگزیت دست نیابد، با آمریکا و اروپا جنگی اقتصادی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس ، «گوردون براون» نخست‌وزیر اسبق بریتانیا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «اسکای نیوز»، در خصوص عدم دستیابی به توافق نهایی میان انگلیس و اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت هشدار داد.

به نوشته دیلی اکسپرس، براون در اظهارات خود هشدار داد در صورتی که «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس نتواند در این مذاکرات به توافقی دست یابد با آمریکا و اروپا «جنگ اقتصادی» را تجربه خواهد کرد.

گوردون براون که از اعضای حزب کارگر و از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ نخست‌وزیر انگلیس بوده از بوریس جانسون محافظه‌کار به دلیل انفعال درباره مذاکرات برگزیت انتقاد کرد و گفت او همیشه تصمیم در این مورد را برای دقیقه ۹۰ می‌گذارد و امیدوار است که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان یا فرد دیگری مانند نخست‌وزیر ایرلند میانجی‌گری کند.

وی همچنین افزود: «به نظرم نمی‌توان برای توافقی که می‌خواهید انجام دهید اظهارنظر کنید مگر آنکه بدانید آن توافق چیست. »

اظهارات نخست‌وزیر پیشین بریتانیا در حالی مطرح شده که جانسون و «اورسولا فون دِر لین» رئیس کمیسیون اروپا بامداد یکشنبه در تماسی تلفنی، موانع پیش روی توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) را به بحث گذاشتند.

جانسون و فون در لین پس از این تماس تلفنی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، در حالی که تنها سه هفته به اتمام مهلت مذاکرات باقی است، گفت‌وگوها درباره روابط پسابرگزیت میان لندن و بروکسل، از روز دوشنبه از سر گرفته خواهد شد.

بریتانیا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن۹۸) رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد اما در دوره گذار که قرار است تا پایان امسال (۳۱ دسامبر ۲۰۲۰) ادامه داشته باشد، همچنان معیارهای اصلی عضویت در این اتحادیه را حفظ خواهد کرد و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۶
کد خبر: 10154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha