افزایش سه برابری صادرات نفت ونزوئلا با وجود سخت تر شدن تحریم های آمریکا

صادرات نفت ونزوئلا در ماه نوامبر علیرغم سخت تر شدن تحریمهای آمریکا علیه شرکتهای معامله کننده با دولت این کشور تا بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و تقریباً تمام آن به چین صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بلومبرگ، ونزوئلا صادرات نفت خود را سه برابر کرده است. این افزایش صادرات در شرایطی صورت گرفته که آمریکا تحریم‌ها علیه شرکت‌های معامله کننده با دولت ونزوئلا را همچنان سخت‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صادرات نفت ونزوئلا در ماه نوامبر تا بیش از نیم میلیون بشکه در روز افزایش یافت و تقریباً تمام آن وارد چین شد. تولید نفت این کشور طبق اسناد داخلی ونزوئلا در بیست و پنجم نوامبر برابر با ۴۸۴ هزار بشکه در روز بود. این رقم ۴۸ درصد کمتر از سال گذشته است ولی نشان می‌دهد ونزوئلا علیرغم تحریمهای آمریکا هنوز هم می‌تواند بیشتر از اکوادور تولید داشته باشد.

 آمریکا در روز دوشنبه شرکت واردات و صادرات محصولات الکترونیکی چین را به اتهام کمک به نیکلاس مادورو برای زیر پا گذاشتن دموکراسی تحریم کرد. توقف روابط بین چین و ونزوئلا سخت تر شده چون نفتکش‌ها فرستنده های ماهواره ای خود را خاموش می‌کنند و نام خود را می‌پوشانند تا هویتشان مشخص نباشد و ردیابی نشوند.

 در شرایطی که خریداران قدیمی نفت ونزوئلا از جمله شرکت رپسول و ریلاینس اینداستریز واردات نفت از ونزوئلا را به خاطر تحریم‌ها متوقف کرده‌اند، مجموعه‌ای از شرکت‌های تقریبا ناشناخته خرید از این کشور را افزایش داده‌اند. شرکت ژی جیانگ نینگدا، ارزهیل اینترنشنال وسیروستراتی تکنولوژی از جمله شرکت‌هایی هستند که نفت ونزوئلا را به آسیا حمل می‌کنند. ذخایر نفتی ونزوئلا در ماه گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

 اسناد داخلی شرکت نفت ونزوئلا نشان می‌دهد نفتکش‌هایی مانند وینلند، پسیفیک کیپ و ویژن در بندر خوزه بارگیری کرده‌اند. این نفتکش‌ها عملیاتی نیستند. اطلاعات نشان می‌دهد این ۳ نفتکش ماه‌ها قبل از تاریخ بارگیری در ونزوئلا غیرقابل استفاده اعلام شده بودند که نشان می‌دهد از نام و شماره شناسایی آنها توسط نفتکش‌های دیگر استفاده شده است.

این کشور آمریکای جنوبی که بزرگترین ذخایر نفت دنیا را در اختیار دارد، روابط خود با ایران را هم تقویت کرده است.

 ایران بنزین، قطعات پالایشگاهی و یک محموله میعانات گازی جهت ادامه تولید از بزرگترین میدان نفتی ونزوئلا به این کشور فرستاده است.

۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 9533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha