ترس سهام‌داران از ریسک‌های سیاسی افزایش یافت

در معاملات روز سه‌شنبه دهم بهمن ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۹ هزار و ۹۳۱ واحد معادل ۰.۴۷ درصد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۳۳۶ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۴ هزار و ۱۸۴ واحدی معادل ۰.۵۷ درصد در رقم ۷۳۴ هزار و ۳۹۷ واحدی ایستاد.
شاخص کل فرابورس با افت ۵۸ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۴۸۷ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۹۰۸ واحد به سطح ۱۳۵ هزار و ۱۶۵ واحد رسید.

خروج پول حقیقی از بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۴۵۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد دی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۴۳ میلیارد تومان بود. پس از دی، نمادهای خساپا، خودرو، اخابر و شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای ثجنوب، کرومیت، فرابورس، زکشت و سدشت تعلق داشت.

021110

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز شپنا، شستا و وبملت نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای سدشت، فخوز و فخاس از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، خاور و مارون بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، فصبا و فزر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد داتام بیشترین تراکنش را داشت و شستا و ثشاهد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نخریس، فصبا و کرومیت بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۷ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۷ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان بود که ۴۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۶ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۹۴۹ میلیارد تومان رسید.

021110

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد تملت بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۶۱ میلیارد تومان بود.

پس از تملت، فصبا بیشترین ارزش معاملات را داشت و ثشاهد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد ثفارس و کرومیت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام تملت با تعداد ۵۳۹ میلیون و ۹۸۰ هزار سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شگستر تعلق داشت. دو نماد خودرو و فصبا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات سه‌شنبه، ۵۱ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۵ درصدی به ۲۳۰ میلیارد تومان رسید.

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 51829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha