پخش زنده جام ملت‌های آسیا / ازبکستان - سوریه ؛ شنبه ۲۳ دیماه ؛ ساعت ۲۱:۰۰ + لینک

تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و سوریه در چارچوب دیدارهای دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ امروز به مصاف هم می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و سوریه در دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ امروز به مصاف هم می‌روند.
سوریه برای هفتمین بار حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند و در هر شش دوره قبلی از رسیدن به دور حذفی بازمانده است. هدایت تیم ملی فوتبال سوریه را هکتور کوپر کهنه‌کار بر عهده دارد. کوپر آرژانتینی سرمربی سرشناسی است و سابقه مربیگری در اینتر و والنسیا و تیم‌های ملی فوتبال مصر و ازبکستان را در کارنامه دارد.

این تیم عربی نیز قبل از جام ملت‌ها دچار یک شوک شد. عمر السوما قبل از جام ملت‌های آسیا اقدام به خداحافظی از تیم ملی کرد. او از بهترین و سرشناس‌ترین مهاجمان تاریخ فوتبال سوریه است. السوما سال‌ها با پیراهن الاهلی عربستان درخشید و در حال حاضر هم در العربی قطر بازی می‌کند.

اوج درخشش السوما به حضورش در الاهلی عربستان برمی‌گردد که توانست در ۲۴۰ بازی ۱۹۳ گل به ثمر برساند و ۳۰ پاس گل هم بدهد. با این حساب باید از عمر الخربین به عنوان ستاره سوری‌ها در جام ملت‌ها نام برد که او نیز در خط حمله زهردار است.

تیم ملی سوریه در یک نگاه

افتخارات: -‌
بهترین گلزن: فراز الخطیب (۳۶ گل)
بیشترین بازی: ماهر السید (۱۰۹ بازی ملی)

ترکیبی چشمگیر از بازیکنان باتجربه و جوان باعث شده است ازبکستان یکی از تیم‌های خوب جام ملت‌های آسیا باشد. سرکو کاتانچ مربی بسیار باتجربه‌ای است و تجربه حضور در جام ملت‌های آسیا را دارد. او سال ۲۰۱۹ عراق را هدایت می‌کرد.

ازبکستان روحیه شگفت‌انگیزش را در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ برابر ایران نشان داد و در حالی که نیمه نخست با دو گل عقب بود توانست بازی را به تساوی بکشاند. ستاره این تیم الدر شاهمرادُف است که در سری آ بازی کرده و مهاجم شناخته‌شده‌ای است.

تیم ملی ازبکستان در یک نگاه

افتخارات: -
بهترین گلزن: الدر شاهمرادف (۳۸ گل)
بیشترین بازی: سرور جپاروف (۱۲۸ بازی ملی)

پخش زنده بازی ازبکستان - سوریه ؛ شنبه ۲۳ دیماه ؛ ساعت ۲۱:۰۰ (شبکه ورزش)

پخش زنده بازی ازبکستان - سوریه ؛ شنبه ۲۳ دیماه ؛ ساعت ۲۱:۰۰ (آپارات اسپورت)

پخش زنده بازی ازبکستان - سوریه ؛ شنبه ۲۳ دیماه ؛ ساعت ۲۱:۰۰ (آنتن)

برنامه کامل مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در قطر؛ ساعت پخش بازی‌های تیم ملی فوتبال + لینک پخش زنده

۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 51133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha