مربی سابق گرانادا گزینه هدایت نساجی شد

گزینه اسپانیایی سرمربیگری نساجی در دوران کاری‌اش کارنامه ضعیفی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد پس از موافقت نساجی با استعفای سید مهدی رحمتی از سرمربیگری و در شرایطی که قرار است وحید رضایی در بازی هفته چهاردهم مقابل هوادار روی نیمکت قائمشهری‌ها بنشیند، باشگاه به سراغ انتخاب سرمربی خارجی رفته و نام لوکاس آلکاراز اسپانیایی به عنوان اولین گزینه مطرح شده است.

این مربی ۵۷ ساله متولد شهر گرانادا که سابقه بازی قابل توجهی ندارد و تنها در تیم شهرش عضویت داشته، از سال ۱۹۹۵ کار سرمربیگری را در تیم گرانادا شروع کرد و پس از آن سال ۱۹۹۸ هدایت آلمریا را برعهده گرفت.

رکرتیوو هوئلوا، راسینگ سانتاندر، خرز، کوردوبا، اریس تسالونیکی یونان، لوانته، الچه، تیم ملی الجزایر، آلمریا(۳ دوره) گرانادا(۲دوره) رئال ساراگوسا، آلباسته، المپیاکوس نیکوزیا قبرس و ایبیزا تیم‌هایی بودند که آلکاراز تاکنون در آن‌ها سرمربیگری کرده است.

با این وجود او تنها در ۳ تیم یعنی دوره اول سرمربیگری گرانادا، دوره دوم سرمربیگری آلمریا و خرز میانگین امتیاز بالاتر از ۱/۵ به جا گذاشته و در ۹ تیم اخیرش حتی موفق به کسب ۱/۲ امتیاز هم نشده است.

آلکاراز که تاکنون هیچ جامی را به دست نیاورده در ۱۳ آوریل ۲۰۱۷ به عنوان سرمربی الجزایر انتخاب شد اما فقط ۷ بازی در این تیم دوام آورد و با آمار ۲ برد، یک مساوی و ۴ باخت اخراج شد.

پس از اینکه آلکارز از تنها تیم ملی دوران فعالیتش برکنار شد، یک فصل هم در لالیگا کار نکرده است. این مربی در سال ۲۰۲۱ برای هدایت تیم دسته دومی المپیاکوس نیکوزیا قبرس انتخاب شد که با آمار ۲ مساوی و ۶ باخت در ۸ بازی خیلی زود اخراج شد.

آخرین تیم دوران سرمربیگری‌اش هم ایبیزا در لیگ دسته سوم اسپانیا بوده که در ۲ بازی فقط چهار بار به پیروزی رسید و ۱۲ بار شکست خورد.

آلکاراز که سال ۲۰۱۷ با قرار گرفتن گرانادا در رتبه بیستم لالیگا، سبب سقوط این تیم به یک دسته‌ پایین‌تر شد از آن زمان تاکنون در بالاترین سطح فوتبال اسپانیا حضور نداشته است.

نکته عجیب این است که لوکاس در حدود ۳۰ سال سرمربیگری خود فقط ۸ فصل در لالیگا سرمربی بوده که در این میان ۳ بار هم به سگوندا دویژن سقوط کرده است.

هرچند آلکاراز نسبت به کارلوس انرخوس، سرمربی اسپانیایی فصل قبل نساجی مربی کارنامه‌دارتر و باتجربه‌تری محسوب می‌شود اما این کارنامه به ویژه در ۱۰ سال اخیر به هیچ وجه چشمگیر نیست تا بتواند خیال هواداران را بابت حضور یک مربی صاحب سبک در این تیم راحت کند.

تجربه تلخ همکاری با انرخوس و آمار آلکاراز می‌تواند عامل خوبی باشد تا باشگاه نساجی با تامل بیشتری برای انتخاب جانشین رحمتی اقدام کند.

به ویژه اینکه یکی از نمایندگان کشورمان در این فصل لیگ قهرمانان در حال حاضر با ۹ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول جای دارد.

۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
کد خبر: 50343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha