خروج استقلال از بحران با غرق کردن ملوان + فیلم خلاصه بازی

استقلال مانند بازی رفت سه گل به ملوان زد و بعد از سه هفته دوباره رنگ پیروزی در لیگ را دید و ۳۰ امتیازی شد و موقتا به رده‌ سوم صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم‌های استقلال تهران و ملوان بندرانزلی از ساعت ۱۵ در چارچوب هفته‌ی هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی با قضاوت سیدمهدی سیدعلی به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه در پایان با برتری چهار بر صفر آبی‌پوشان پایتخت‌نشین خاتمه پیدا کرد.

فیلم خلاصه بازی را ببینید

آبی‌پوشان تهرانی با ترکیب علیرضا رضایی، رافائل سیلوا، روزبه چشمی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، آرش رضاوند، زبیر نیک نفس، سعید مهری، مهدی قایدی، محمد محبی و ارسلان مطهری وارد زمین شدند.

ملوانان نیز با این بازیکن کار خود را مقابل میزبان قدرتمندشان آغاز کردند: ایمان صادقی، علی خشکفا، مجید عیدی، سعید کریمی، پدارم قاضی پور، صادق بارانی، مسعود کاظمینی، محمود مطلق زاده، مهران احمدی، سجاد بازگیر و مهدی مومنی.

مهمترین اتفاق این بازی بازگشت هواداران به ورزشگاه آزادی بود. البته که قیمت بالای بلیط باعث شده بود تا استقبال بسیار کمی از بازی صورت بگیرد.

مسابقه با پرس سنگین ملوانی‌ها روی مدافعان استقلال آغاز شد و همین مساله باعث شد تا شاگردان ساپینتو چند اشتباه در زمین خودی و میانه‌ی میدان انجام دهند. البته که این اشتباهات منجر به ایجاد موقعیت نشد. اولین شوت بازی در دقیقه‌ی ۱۰ زده شد و ضربه‌ی پدرام قاضی‌پور با پای چپ از بیرون محوطه‌ی جریمه با فاصله به بیرون رفت.

در سیزدهمین دقیقه جدی‌ترین موقعیت بازی ایجاد شد. توپ از سمت راست روی دروازه‌ی استقلال ارسال شد و ضربه‌ی بازیکن ملوان بعد از برخورد با داسیلوا از علیرضا رضایی گذشت و در آستانه‌ی ورود به دروازه قرار گرفت اما روزبه چشمی با یک تکل نجات‌بخش توپ را بیرون کشید. ملوانان اعتقاد داشتند که توپ از خط دروازه عبور کرده اما صحنه‌های آهسته نشان داد که این اتفاق رخ نداده است.

لحظاتی بعد استقلال روی ضدحمله صاحب یک موقعیت عالی شد. پاس در عمق کوین یامگا به ارسلان مطهری رسید و این بازیکن در موقعیت تک به تک قرار داشت که علیرضا خوشکفا در آستانه‌ی ورود به محوطه، مهاجم استقلال را سرنگون کرد اما داور بازی اعتقادی به دادن کارت قرمز نداشت و مدافع تیم میهمان را با کارت زرد جریمه کرد.

سعید مهری پشت توپ ایستاد ولی ضربه‌ی مهلک او با فاصله‌ی کم به بیرون رفت تا آبی‌ها از ضربه‌ی ایستگاهی به دست آمده بهترین استفاده را نبرند و نتیجه بدون گل باقی بماند.

از دقیقه‌ی ۲۰ بازی به تعادل کشیده شد و یکی ۲ توقفی که به دلیل مصدومیت بازیکنان به وجود آمد به این مساله کمک کرد تا جدال استقلال و ملوان تا دقیقه‌ی ۳۰ گلی در بر نداشته باشد. جالب بود که سفیدپوشان میل بیشتری از خود برای گلزنی نشان می‌دادند.

استقلال در دقیقه‌ی ۳۶ به گل اول دست پیدا کرد. مهدی قایدی از سمت چپ حرکت خوبی را انجام داد و از مجید عیدی عبور کرد. ارسال این وینگر بوشهری به محوطه‌ی ۶قدم از ایمان صادقی گذشت و پدرام قاضی‌پور که می‌خواست اجازه‌ی گلزنی به مطهری را ندهد، پس از درگیری با این بازیکن روی زمین افتاد و توپ تصادفا به کمرش برخورد کرد و وارد دروازه شد تا گل نخست این بازی یک گل به خودی باشد و ملوانان خلاف جریان بازی عقب بیفتند.

آبی‌پوشان که روحیه‌ی خوبی به دست آورده بودند روی همکاری رضاوند و محبی می‌توانستند گل دوم را هم به ثمر برسانند اما ایمان صادقی به زیبایی توپ را مهار کرد. البته که گل دوم لحظاتی بعد زده شد. ابتدا روزبه چشمی در خط دفاعی توپ را به خوبی از مهاجمان ملوان گرفت و سعید مهری را در سمت چپ صاحب توپ کرد. مهری توپ را به قایدی سپرد و لحظاتی بعد مجددا کنار خط توپ را پس گرفت. شماره‌ی هشت استقلال با ارسالی هوشمندانه به محوطه‌ی جریمه، محبی را در منطقه‌ی مناسب صاحب توپ کرد و شوت مهلک مهاجم بوشهری استقلال به قعر دروازه‌ی ایمان صادقی رفت تا فاصله‌ی ۲ تیم ۲ برابر شود.

استقلال موفق شد نیمه‌ی نخست را با ۲ گل از حریف خود ببرد. شاگردان ساپینتو پس از پنج کلین‌شیت متوالی، ۲ گل در ۴۵ دقیقه به ایمان صادقی زدند تا نشان دهند به دنبال کسب سه امتیاز این بازی خانگی هستند.

با آغاز نیمه‌ی دوم ملوان سه تغییر را در ترکیب خود ایجاد کرد و مازیار زارع برای جبران، ترکیب تیمش را دگرگون ساخت و بازیکنانی چون پدرام قاضی‌پور را که نمایش خوبی نداشتند از زمین خارج کرد. آنها بیشتر توپ را در اختیار داشتند اما در خلق موقعیت موفق عمل نمی‌کردند.

در دقیقه‌ی ۵۱ استقلال نیز نخستین تعویض خود را انجام داد و محمد محبی به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرد و جای خود را به رضا میرزایی داد. وینگر تازه‌وارد استقلال ۲ دقیقه‌ی بعد صاحب یک موقعیت عالی شد اما ضربه‌اش با بی‌دقتی در داخل محوطه‌ی جریمه به بیرون رفت تا نتیجه همچنان ۲ بر صفر باقی بماند.

استقلال روی یک ضدحمله در دقیقه‌ی ۶۰ در آستانه‌ی زدن گل سوم قرار گرفت. مهدی قایدی پشت مدافعان با ارسال عالی سعید مهری، صاحب توپ شد و در موقعیت تک به تک با صادقی قرار گرفت اما ضربه‌اش با بی‌دقتی به بیرون رفت. یک دقیقه‌ی بعد مجددا حرکتی دیگر از سمت چپ برای آبی‌پوشان با یک موقعیت جدی همراه شد اما این بار نیز شوت رضا میرزایی در محوطه به گل تبدیل نشد و ایمان صادقی به خوبی مقابل‌اش ایستادگی گرد.

بازی در ادامه با میدان‌داری استقلال و البته ناتوانی میهمان در خلق موقعیت به تعادل کشیده شد. اشتباهات نزد بازیکنان ۲ تیم بالا رفته بود و تعویض‌های پرتعداد هم از کیفیت بازی کاسته بود. صالح حردانی و امید حامدی‌فر در دقیقه‌ی ۷۳ به جای مهدی قایدی و آرش رضاوند وارد زمین شدند.

ملوان در دقیقه‌ی ۷۵ در آستانه‌ی جبران کردن یکی از گل‌ها قرار گرفت اما شوت محمدصادق بارانی در داخل محوطه‌ی جریمه به امید حامدی‌فر اصابت کرد و راهی کرنر شد تا همچنان قوهای سپید در حسرت گلزنی باقی بمانند.

گل سوم استقلال در دقیقه‌ی ۷۶ به ثمر رسید. یک مرتبه‌ی دیگر حرکت از سمت چپ و بازهم بی‌دقتی مدافعان. این گل شباهت زیادی به گل نخست داشت. رضا میرزایی با سرعت بالایش از سمت چپ استارت زد. توپ را به صورت زمینی روی دروازه فرستاد و تعلل ایمان صادقی و علیرضا خوشکفا باعث شد تا ارسلان مطهری توپ را به سادگی وارد دروازه کند و به نوعی خیال میزبان را از بابت کسب سه امتیاز راحت و آسوده کند.

ارسلان مطهری و جعفر سلمانی‌، تعویضی‌های بعدی استقلال بودند. آنها جای خود را به ترتیب به آرمان رمضانی و ابوالفضل جلالی دادند.

استقلال در دقیقه‌ی ۸۶ گل چهارم را هم به ثمر رساند و زننده‌ی این گل شماره‌ی چهار این تیم یعنی روزبه چشمی بود. مدافع پیش‌تاخته‌ی استقلال روی ارسال سعید مهری با ضربه‌ی سری دقیق این گل را به ثمر رساند تا برد آبی‌ها باشکوه‌تر از قبل شود.

بازی در ادامه با حملات استقلال ادامه پیدا کرد و آنها با روحیه‌ی عالی از بحران خارج شدند و حریف خود را رفت و برگشتی کردند. دیدار رفت هم با پیروزی سه بر یک استقلال تمام شده بود. آنها حالا از یک بازی بیشتر با پرسپولیس صدرنشین پنج امتیاز اختلاف دارند و به اینده امیدوار هستند.

استقلال با پیروزی در این مسابقه موفق شد پس از سه بازی بدون برد، به برتری برسد و ۳۰ امتیازی شود. آنها پیش از برگزاری دیدارهای روز جمعه بالاتر از گل‌گهر سیرجان قرار گرفتند و در جایگاه سوم ایستادند. ملوانان نیز پس از هفت بازی با طعم تلخ شکست روبرو شدند و با تفاضل گل ضعیف‌تر نسبت به هوادار فعلا به رتبه‌ی دوازدهم سقوط کردند.

۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
کد خبر: 38537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha