چراغ سبز جریان پول حقیقی به بورس تهران

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۴ خرداد) با ۲۶ هزار ۹۰۹ واحد افزایش در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۸۲ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شاخص هم‌وزن با ۱۰ هزار و ۹۵۰ واحد افزایش به ۷۴۱ هزار و ۳۶۴ واحد و شاخص قیمت با ۶ هزار و ۳۷۴ واحد رشد به ۴۳۱ هزار و ۵۴۱ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۲۶۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۱ هزار و ۱۵۷ میلیارد ریال معامله شد.

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۹۷۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۹۴۷ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۴۱۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۱۷ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۸۷۷ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۷۴۳ واحد و فولاد خوزستان (فخوز) با ۶۷۸ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نفت و گاز پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با ۱۹۲ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۴۱ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۱۳۶ واحد و پارس سویچ (بسویچ) با ۷۶ واحد تأثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، بانک ملت (وبملت)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، پرداخت الکترونیک پاسارگاد (پی‌پاد)، سایپا (خساپا)، سیمان اصفهان (سصفها)، کمک فنر ایندامین (خکمک) و ایران خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۶۵۴ میلیون برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۳۶۸ واحد افزایش داشت و به ۲۷ هزار و ۹۹۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۱۱۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۰۲ هزار و ۱۸۶ نوبت بود.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریاساسول (آریا)، ایران خودرو دیزل (خاور)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب) و مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی مارون (مارون) و تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 43733
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha