افت ۳ هزار و ۴۴۷ واحدی شاخص کل / مسروری بازار سهام از برجام دوام نداشت + نقشه بورس

امروز یکشنبه؛ شاخص کل بورس ۳ هزار و ۴۴۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۴۳۶ واحد افت داشت. بازار بورس تهران امروز را با فضایی مثبت و با گرایش به نمادهای خودرویی و بانکی آغاز به کار کرد، اما رفته رفته بر میزان عرضه ها افزوده شد و در نهایت شاخص کار خود را با افت به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (۲۳ مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس ۳ هزار و ۴۴۷ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۴۳۶ واحد افت داشت. بازار بورس تهران امروز را با فضایی مثبت و با گرایش به نمادهای خودرویی و بانکی آغاز به کار کرد، اما رفته رفته بر میزان عرضه ها افزوده شد و در نهایت شاخص کار خود را با افت به پایان رساند.

نمادهای گروه نفت و پالایش که در نیمه اول بازار منفی معامله می شدند پس از انتشار دستورالعمل نحوه محاسبه نفت خام برای شرکت های حاضر در گروه از روند بهتری برخوردار شدند و در نهایت نمادهای شبندر و شپنا مماس بر صفر تابلو و نماد شتران در دامنه ۲.۵ درصد مثبت بسته شدند.

بانکی ها نیز روند نسبتا پر عرضه را داشتند و در پایان نماد وتجارت در دامنه نزدیک به ۱ درصد مثبت و نمادهای وبملت و وبصادر هم در بازه ۰.۵ تا ۱.۵ درصد منفی نوسان کردند. پتروشیمی ها متعادل بودند و درحالیکه شاراک تک نماد دارای صف خرید گروه بود، نمادهای نوری، شغدیر و ساینا بیشترین حجم معاملاتی را داشتند. خودرویی ها هم با برتری فروشندگان همراه بودند و در نهایت در روزی که نماد خاور با صف فروش بازگشایی شد، نمادهای خودرو و خساپا به ترتیب در محدوده ۰.۵ و ۳ درصد مثبت به کار خود پایان دادند.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم متعادل و با گرایشات منفی همراه بودند و در پایان نمادهای فولاد و فملی در دامنه ۱ تا ۲ درصد منفی و نماد ذوب با صف خرید بسته شدند.  

حمل و نقلی ها اصلاح قیمتی را تجربه کردند. لیزینگی ها از گروه های مثبت بازار بودند. نماد سبزوا در گروه سیمان، مورد توجه بود. زراعتی و غذایی ها هم منفی بودند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به نماد وبانک در قیمت ۱۰.۰۲۰ ریال و مماس بر سقف قیمتی اشاره کرد.

افت ۳ هزار و ۴۴۷ واحدی شاخص کل 

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۴۴۷ واحد افت به رقم یک میلیون و ۴۶۳ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۴۳۶ واحد افت کرد و به رقم ۳۹۵ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۵۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۳۸ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شاراک، خساپا، وبانک بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فملی، نوری، فولاد، فارس بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خساپا، خودرو، خگستر، شستا، شپنا، شتران، ذوب از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۵۹ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۵۹ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۲۰۵ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۵۷هزار معامله به ارزش حدودی ۱۲ هزار میلیارد و ۴۰۸ میلیون انجام شد.

سهام بپاس، صبا، آریا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای زاگرس، شراز، خدیزل، بمپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، کرمان، فرابورس، شاوان، ددانا، فزر، سمگا است.

انتهای پیام. /

۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 31683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha