شاخص بورس قرمز شد/ صعود در نیمه دوم + اینفوگرافیک

شاخص در نیمه اول معاملات ریزش کرد اما در یک ساعت پایانی روند صعودی پیدا کرد و با این حال نتوانست بالاتر از سطح روز چهارشنبه قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز ، در معاملات روز شنبه شانزدهم دی ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران هزار و ۵۳۲ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۷۰۱ واحد رسید.

شاخص در نیمه اول معاملات ریزش کرد اما در یک ساعت پایانی روند صعودی پیدا کرد، با این حال نتوانست بالاتر از سطح روز چهارشنبه قرار بگیرد.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۳۱۶ واحدی در رقم ۷۵۷ هزار و ۷۵ واحدی ایستاد.شاخص کل فرابورس با افت ۱۲ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۱۸۱ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۲۱۵ واحد به سطح ۱۳۹ هزار و ۴۷۱ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز اخابر، میدکو و همراه نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر اغلب نمادهای خودرویی بازار سبزپوش بودند و نمادهای خودرو، فولاد و خساپا از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، وسپهر و تجلی بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای غصینو، سرچشمه و دماوند بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد داتام بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نخریس، نطرین و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۴ هزار و ۹۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۶ هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان بود که ۴۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۲ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات شنبه، ۶۸ نماد صف خرید داشتند و ۴۵ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۸۱ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۳ درصدی به ۲۲۹ میلیارد تومان رسید.

021016

۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 50881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha