۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 52965
بورس با دلار همسو شد

امروز همسو با رشد نرخ دلار، شاخص‌های بازار سهام نیز رشد کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران، در معاملات روز شنبه دوازدهم اسفند ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۳۱ هزار و ۹۶۴ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۸۶ هزار و ۷۹۱ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۱۰ هزار و ۶۷۶ واحدی در رقم ۷۲۴ هزار و ۸۴۵ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با رشد ۳۲۸ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۷۷۸ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و ۹۲۳ واحد به سطح ۱۳۴ هزار و ۵۹۶ واحد رسید.

بدین ترتیب، همسو با رشد نرخ دلار، شاخص‌های بازار سهام نیز رشد کردند.

ورود پول حقیقی به بورس

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار پس از ۱۷ روز معاملاتی مثبت شد و ۴۷۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.

امروز نماد فولاد بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۶۰ میلیارد تومان بود. پس از فولاد، نمادهای خودرو، انرژی، وبملت و کترام بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای وپاسار، خگستر، فکمند، غشوکو و دی تعلق داشت.

021212

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فولاد، شپنا و شبندر نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای سصفها، سفار و افق از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، خاور و هرمز بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، رنیک و کگهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و وبملت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز آردینه، بیوتیک و فنر بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۵۹ هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۸ هزار و ۱۱۴ میلیارد تومان بود که ۸۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۹۹ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۶ هزار و ۱۸ میلیارد تومان رسید.

021212

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد فولاد بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۳۱ میلیارد تومان بود.

پس از فولاد، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبملت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد ذوب و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام خودرو با تعداد ۵۰۳ میلیون و ۱۴ هزار و ۶۷۸ سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد حفارس و فولاد نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات شنبه، ۱۱۲ نماد صف خرید داشتند و ۴۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۸۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۳۹ درصدی به ۱۲۸ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

021212

۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 52965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha