دخالت دولت در مصوبات شورای عالی کار و سازمان تامین اجتماعی غیر قانونی است/دولت باید حق مسکن کارگران را با همان مبلغ ۶۵۰ هزارتومان تصویب شده از سوی شورای عالی کار مصوب کند

کارشناس و تحلیلگرمسائل کار و کارگری گفت: دخالت دولت در مصوبات شورای عالی کار و سازمان تامین اجتماعی غیر قانونی بود، چرا که دولت سیزدهم در این موضوع بدعت جدیدی گذاشت که مجلس وکمیسیون تطبیق مقررات آن را مغایر با قانون تشخیص دادند و به دولت ابلاغ کردند تا هر چه سریعتر اصلاح کند.به نظر من آنچه که دولت تا کنون در حق کارگران وبازنشستگان انجام داده کاملا مغایر با قانون است.

گروه صنعت و بازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، حمید حاج اسماعیلی کارشناس بازار کار و کارگری در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص لغو خواسته دولت ودخالت دولت در مصوبات سازمان تامین اجتماعی وشورای کار برای اعاده حقوق کارگران و بازنشستگان درباره جزییات این موضوع مهم گفت: بالاخره بعد از چهار ماه تلاش شبانه روزی کارگران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در خصوص حق مسکن کارگران و افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی که مصوبه شورای عالی کار و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی بود با نظر مساعد مجلس و کمیسیون تطبیق مقررات و ابلاغ آن از طرف ریاست مجلس این مصوبه کاملا قانونی تلقی شد و مداخله دولت در تغییر مصوبه سازمان تامین اجتماعی و شورای عالی کار در خصوص حق مسکن کارگران باطل شد.

وی دراین باره خاطر نشان کرد: این موضوع یک موفقیت بسیار بزرگ به لحاظ قانونی برای کشور به شمار می رود و موفقیت خوبی است که حاصل پیگیری و انسجام کارگران و بازنشستگان برای استیفای حقوق آنها در کشوراست. این مصوبه نشان می دهد مسولین باید همواره به مردم اجازه دهند تا مطالبات خود را به صورت قانونی دنبال کنند، ضمن اینکه اینک نمایندگان کارگران و بازنشستگان می توانند برای پیگیری مطالبات خود از مراجع قانونی حقوق کارگران و بازنشستگان را هر چه زودتر استیفا کنند.

حمید حاج اسماعیلی درباره افزایش مستمری و حق مسکن بازنشستگان و کارگران به رادار اقتصاد گفت: به نظر من آنچه که دولت تا کنون در حق کارگران وبازنشستگان انجام داده کاملا مغایر با قانون است، لذا اینک دولت باید حق مسکن کارگران را با همان مبلغ ۶۵۰ هزارتومان تصویب شده از سوی شورای عالی کار مصوب کند.

حاج اسماعیلی کارشناس بازار کار و کارگری با بیان اینکه دولت باید دو راه را ناچارا انتخاب کند، گفت:  درخصوص افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی دو راه پیش روی دولت است. یا باید مصوبه را کامل تایید کند یا مصوبه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی را در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان به سازمان تامین اجتماعی عودت دهد. در هر حالت این موضوع نشان دهنده آن است که بود، چرا که دولت سیزدهم در این موضوع بدعت جدیدی گذاشت که مجلس وکمیسیون تطبیق مقررات آن را مغایر با قانون تشخیص دادند و به دولت ابلاغ کردند تا هر چه سریعتر اصلاح کند.

۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 30773

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha