از حقوق اسفندماه بازنشستگان یک میلیون تومان کم شد!

حقوق اسفند ماه بازنشستگان در شرایطی واریز شد که بدون اطلاع و کسب اجازه آنها مبلغ یک میلیون تومان از حساب آنها کسر گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حقوق اسفند ماه بازنشستگان در شرایطی واریز شد که بدون اطلاع و کسب اجازه آنها مبلغ یک میلیون تومان از حساب آنها کسر گردیده است. اخیرا پیامک‌هایی از سوی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با متن زیر برای بازنشستگان و مستمری بگیران ارسال شده بود.

متن پیامک چنین است:

بازنشسته محترم، سلام. احتراما؛ کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور با هدف تقویت توان مالی بازنشستگان گرامی، فرایند ایجاد شرکت تعاونی بازنشستگان و سرمایه گذاری در سهام شرکت‌های ارزشمند را دردست اقدام دارد . فرایند مزبور از طریق شرکت در مزایده با اعطای حداکثر ۱۵ میلیون تومان آورده نقدی قابل کسر از مستمری اسفند ماه محقق خواهد شد. درصورت عدم موافقت با عضویت در شرکت تعاونی در حال تشکیل و سرمایه گذاری عنوان شده عدد ۱۱ را به شماره ۹۲۰۷۷۷۲۰۲۶ پیامک فرمایید .

کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور

این پیام در شرایطی اتفاق می افتد که اولا کانون عالی بازنشستگان حق ایجاد هیچ گونه نهاد سرمایه‌گذاری را ندارد! این اقدام کانون عالی بازنشستگان خلاف اساسنامه و بدون اعلام نظر کانون های بازنشستگی که مبتنی برآگاهی رسانی به همه بازنشستگان و کسب تکلیف از آنها است کانون های بازنشستگی و از جمله کانون عالی برابر اساسنامه؛ حق ایجاد تعاونی سرمایه گذاری و یا هر گونه تعاونی دیگری را ندارند!

کانون از انجام وظایف خود نیز عاجز است چه شده است که از بالا و بدون هیچ نظر خواهی و خلاف اساسنامه اقدام به ایجاد تعاونی بازنشستگان آنهم در حوزه سرمایه گذاری و قصد ورود در مناسبات بورسی را با سوء استفاده از اعتبار نمایندگی صنفی بازنشستگان را در دستور کار خود قرار داده است؟

این ترفند سرمایه گذاری می تواند با ایجاد لایه ای از سرمایه‌داران که الان هم در کسوت بازنشستگی در بین مدیران این نهاد صنفی وجود دارند با اعتبار یک تشکل صنفی سوء استفاده های کلان به بار آورد و همین اندک حقوق بازنشستگان را هم به یغما ببرد.

کانون عالی بازنشستگان به جای مبارزه جدی با خصوصی سازی و دستور العمل دولتی مبنی بر ضرب الاجل واگذاری منابع شستا و بانک رفاه کارگران ، تسهیل گر این اقدام غیر قانونی شده اند.

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۲
کد خبر: 53258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بازنشسته JP ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      1 0
      همه سرخود شوند و هیچ نهاد نظارتی نباشد نتیجه این می‌شود...شاید هم این ترفند دولت با نام کانون هست برا انباشت جیبشان...آخه حقوق یک حد اقل بگیر مگه چقدره که ی تومنش هم کثر بشه اونم دم عیدی....واقعا بی تدبیری تا این حد.....متاسفم برا خودم که زیر این دولت نفس میکشم