واگذاری پرسپولیس به تامین اجتماعی خلاف منافع کارگران است/بهتر است دولت دور خصوصی سازی های صوری را خط بکشد/وقتی در بورس کسی سهام دو باشگاه بزرگ را نمی خرد چرا تامین اجتماعی باید این کار را کند؟

کارشناس بازار کار و کارگری گفت: وقتی واگذاری باشگاه پرسپولیس دربورس با واکنش منفی مردم رو به رو شد و از آن استقبال نشد این موضوع به ذهن مردم خطور می کند که چرا دولت به جای واگذاری پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی این باشگاه ورزشی را به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار نمی کند؟

گروه صنعت و بازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حمید حاج اسماعیلی کارشناس بازار کار و کارگری در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص تصمیم واگذاری باشگاه ورزشی پرسپولیس به تامین اجتماعی در راستای پرداخت بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت:در این موضوع تردیدی نیست که واگذاری پرسپولیس خلاف منافع کارگران است ضمن اینکه به تامین منافع مالی تامین اجتماعی کشور است و خلاف منافع سازمان تامین اجتماعی نیز منتهی نمی شود، لذا مشخص است چرا دولت باشگاه‌های ورزشی پرهزینه و غیر شفاف را که سال‌های سال است دچار مشکل هستند را به بخش‌های کارگری و سازمان تامین اجتماعی واگذار می کند.

وی در این باره یادآور شد: اولین انتظاران کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی از مدیران این سازمان که اینک در مصدر امور سازمان تامین اجتماعی هستند این است که با جدیت باید با این خواسته دولت مخالفت کنند، چرا که برخلاف تامین منافع و مصلحت کارگران است و عوارض و هزینه‌های زیادی به سازمان تامین اجتماعی تحمیل می کند.

کارشناس بازار کار و کارگری تصریح نمود: از این رو با واگذاری باشگاه ورزشی پرسپولیس به جای بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مخالفم چرا که عواید و درآمدی برای کارگران و بازنشستگان ندارد. به نظر می رسد در شرایط فعلی اقتصاد کشور بهتر است دولت دور خصوصی سازی های صوری را خط بکشد و به سمت اقداماتی برود که به صورت واقعی بهره وری را در اقتصاد ایران افزایش دهد.

وی در این باره یادآور شد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از خصوصی‌سازی‌هایی که تا کنون در راستای تحقق اصل ۴۴ انجام شده به بخش واقعی خصوصی واگذار نشده و طی دو دهه گذشته مشکل زا شده، هر چند برای برخی که از زدن چوب حراج به اموال عمومی منتفع شده اند و توزیع رانت و داشتن رابطه برای آنها محل فایده بوده اما در نهایت مردم ایران متضرر واقعی این روندها بوده اند، لازم است از بیت المال بیش از پیش صیانت شود و باشگاه پرسپولیس یا سایر باشگاه‌های ورزشی نیز به سرنوشت اشتباهات دولت های قبلی دچار نشوند.

وی در خصوص عدم استقبال از عرضه سهام پرسپولیس در بورس نیز گفت: وقتی واگذاری باشگاه پرسپولیس در بورس با واکنش منفی مردم رو به رو شد و از آن استقبال نشد این موضوع به ذهن مردم خطور می کند که چرا دولت به جای واگذاری پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی این باشگاه ورزشی را به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار نمی کند؟

وی در این باره تصریح کرد: با توجه به این گفته که باشگاه‌های ورزشی دارای بخش فرهنگی هستند به نظر می رسد بهتر است این باشگاه ورزشی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شود چرا که سازمان تبلیغات اسلامی؛ دولتی نیست.

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 53210

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha