انهدام شبکه داعشی در نینوا/ سرکرده تکفیری‌ها در مرز سوریه و عراق تردد می‌کند

انهدام شبکه داعشی متشکل از ۱۵ داعشی در استان نینوا و اطلاعات جدید از القرشی سرکرده تکفیری‌ها و این‌که وی در نزدیکی مرز سوریه و عراق تردد می‌کند، از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از شفق نیوز، سرویس امنیت ملی عراق از انهدام شبکه داعشی متشکل از 15 تروریست داعشی در استان نینوا در شمال عراق خبر داد و اعلام کرد: پس از رصد تحرکات این تروریستها، این شبکه تروریستی خفته که متشکل از 15 تروریست بودند و در مناطق مختلف استان نینوا فعالیت می‌کردند، بازداشت شدند. این تروریستها به برنامه‌ریزی برای حملات به‌منظور بی‌ثباتی این استان اعتراف کردند،

این در حالی است که روز گذشته هم طالب الموسوی فرمانده بخش دیالی حشد شعبی از انهدام بزرگترین شبکه داعشی در خانقین در دیالی خبر داده بود.

هلاکت و زخمی‌شدن 2 داعشی هنگام کارگذاشتن بمب در جاده کرکوک ــ تکریت

منابع امنیتی عراقی از هلاکت یک تروریست و زخمی شدن یک تکفیری دیگر هنگام کار گذاشتن بمب در جاده کرکوک ــ تکریت خبر دادند.

این منابع بیان کردند: پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تلاش تروریستهای داعشی برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و شهروندان از طریق قرار دادن بمب در جاده بین‌المللی کرکوک به تکریت، سریعاً تیمی کارکشته از نیروهای اطلاعاتی پلیس عراق به منطقه اعزام شد و پس از کمینی موفق در محلی که گزارش آن داده شده بود، دو تروریست داعشی که در حال کارگذاشتن بمب بودند، مشاهده شدند که با آنها مقابله شد و یکی از آنها ملقب به ابوعثمان کشته و دیگری ملقب به «دبش» زخمی شد.

این منابع تأکید کردند که این دو تروریست در فهرست تحت تعقیب قرار داشتند و وابسته به آنچه بخش الرشاد داعش خوانده می‌شد، بودند.

بازداشت تروریست داعشی در نینوا

فرماندهی پلیس نینوا با صدور بیانیه‌ای از بازداشت یکی از تروریستهای داعش در نینوا خبر داد و اعلام کرد: پس از دریافت اطلاعات و با همکاری مردمی، یکی از تروریست‌های داعش ملقب به «ابوتبارک» که در آنچه اردوگاههای ویژه داعش در جریان اشغال موصل به‌دست تکفیری‌ها فعالیت می‌کرد، بازداشت شد.

در این بیانیه آمده است: این تروریست در محله الشیماء در موصل بازداشت شد.

سرکرده داعش در مرز سوریه و عراق تردد می‌کند

سرلشکر عبدالوهاب الساعدی رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که هیچ نیرویی از این نهاد در گذرگاههای مرزی عراق حضور ندارند و هرآنچه در رسانه‌ها اعلام شده، بی‌اساس است.

وی درباره وضعیت «ابوابراهیم القرشی» سرکرده داعش هم گفت: ما جزئیات کاملی در اختیار داریم؛ اما وی در زمان حاضر به عنصری کم‌اهمیت تبدیل شده است. هنگامی که ما از تروریستهای داعشی که بازداشت شده‌اند، سؤال کردیم که آیا اطلاعی از وی دارند یا به‌شکل مستقیم با وی بیعت کردند، به ما گفتند که با یک شبح بیعت کرده‌اند و نه القرشی را دیده و نه صدایش را شنیده‌اند. القرشی توان اداره داعش را به‌شکل مستقیم ندارد.

وی افزود: گزارش‌ها حاکی است که وی میان عراق و سوریه به‌ویژه مناطق مرزی در تردد است و در برخی مناطق به‌شکل مخفیانه حرکت می‌کند.

هلی‌برن موفق در کرکوک و بازداشت دو سرکرده داعش

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: نیروهای اطلاعات عراق با همکاری نیروهای مبارزه با تروریسم طی هلی‌برنی موفق در وادی زغیتون در جنوب استان کرکوک دو سرکرده داعش را بازداشت کردند. این دو سرکرده با نامهای مستعار «ن.خ. و م.ن.» مسئول حمایت لجستیکی داعش در این منطقه بودند.

دفع یورش داعش به شمال بعقوبه در دیالی عراق

یک منبع امنیتی عراقی از دفع یورش داعش به ناحیه العظیم در 60کیلومتری شمال بعقوبه در استان دیالی خبر داد و اعلام کرد که نیروهای تیپ 23 حشد شعبی به مقابله با آنها برخاستند و پس از درگیری، تروریستهای داعشی را مجبور به فرار کردند.

انهدام 4 مرکز داعشی در داقوق کرکوک

اداره اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که نیروهای پلیس و اطلاعات کرکوک طی عملیاتی، موفق به انهدام چهار مرکز داعشی شدند که در آن سه بمب و موتورسیکلت قرار داشت. این عملیات که در ناحیه الرشاد از بخش داقوق کرکوک انجام شد با حمایت بالگردهای ارتش عراق بود.

بازداشت یک تروریست داعشی در القائم الانبار در غرب عراق

منابع امنیتی و اطلاعاتی عراق از بازداشت یک تروریست داعشی در منطقه القائم در استان الانبار در غرب این کشور خبر دادند و بیان کردند که تکفیری بازداشت‌شده در آنچه ولایت الفرات بخش الشامیه خوانده می‌شد، فعالیت می‌کرد و تحت تعقیب قرار داشت.

یک داعشی قبل از ورود به الکرمه الانبار بازداشت شد

منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که نیروهای این کشور، یکی از تروریستهای داعش را که قصد ورود به شهر الکرمه در استان الانبار را داشت، بازداشت کردند.

این منابع اضافه کردند: در عملیاتی ویژه و پیشدستانه و بر اساس اطلاعات دقیق و با هماهنگی اطلاعات فرماندهی عملیات الانبار، یکی از تروریستهایی که قصد ورود به الکرمه از طریق پست بازرسی 30 را داشت، بازداشت شد، این فرد تحت تعقیب بود.

کشف مخفیگاه داعشی حاوی مقادیر زیادی بمب در غرب نینوا

منابع امنیتی عراقی از کشف مخفیگاه داعشی در منطقه الثوره از توابع سنجار در غرب نینوا خبر دادند و ابراز کردند که در این مخفیگاه 18 بمب قرار داشت که نیروهای خنثی‌کننده آنها را خنثی کردند.

کشف انبار مهم مهمات تکفیری‌ها در الرطبه الانبار

منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: در راستای تلاش برای رسیدن به مخفیگاههای سلاح و مهمات داعش و با هماهنگی فرماندهی اطلاعات الانبار، مخفیگاهی حامل مقادیر زیادی مهمات و سلاح در منطقه الرطبه الانبار کشف شد که در داخل آن یک قبضه آرپی‌جی7، موشک‌های ضدتانک و ضدنفر، جعبه مهمات، نارنجکهای حرارتی، خمپاره‌انداز کشف شد و نیروهای خنثی‌کننده به خنثی‌کردن آن پرداختند.

۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 6911

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha