آمریکایی ها در حال آموزش ۱۵ هزار نفر از نیروهای داعش در سوریه هستند/هدف آمریکا گسترش ناامنی‌ها در محور مقاومت است/آمریکا ابایی از تکرار جنایت در منطقه ندارد

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت:بی تردید جمهوری اسلامی در برخورد با داعش با فرماندهی سردار سلیمانی کاملاً دقیق و هوشمندانه عمل کرد یعنی اگر داعش را در سوریه و عراق سرکوب نمی‌کرد قطعاً داعش اینک در تمام شهرهای مهم ایران نفوذ کرده بود و منجر به گسترش ناامنی در جای جای کشور شده بود، بنابراین جمهوری اسلامی ایران در همان زمان پی برد که وجود گروهک تروریستی داعش که حدود ۱۵۰ هزار عنصر تروریستی توسط آمریکا تربیت شده بود می‌تواند فضای کشور ناامن کند.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه درگفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص خطرات گسترش داعش به منطقه و کوشش ها و مجاهدت های سربازان محور مقاومت با فرماندهی سردار شهید قاسم سلیمانی برای حذف این گروهک تروریستی از معادلات منطقه گفت: در واقع آنچه که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نامه خود به رهبری و قولی که به ملت ایران برای پایان دادن به وجود داعش دادند را با تلاش و مجاهدت های بسیار عملیاتی کردند بنابراین آرامش کشورهای منطقه بخصوص کشورهایی که درگیر پدیده داعش بودند یا احتمال درگیر شدن داعش با آنها داده می شد مرهون زحمات شبانه روزی محور مقاومت با فرماندهی شهید قاسم سلیمانی هستند.

وی در این باره افزود: آمریکایی که خالق داعش برای تحقق اهداف پلید خود در منطقه بود بعد از به شهادت رساندن سردار سلیمانی شماری از داعشی‌ها را در دیرالزور و ابوکمال سوریه مستقر کرده و متاسفانه در حال آموزش دادن به آنهاست.

وی در این باره تصریح نمود: بر اساس گزارش‌ها حدود ۱۵ هزار نفر از نیروهای داعش در حال آموزش هستند تا در فرصتی بار دیگر در سوریه، لبنان و عراق دست به عملیات تروریستی بزنند. لازم به ذکر است یکی از مهمترین دلایل ترور سردار شهید قاسم سلیمانی توسط دولت وقت آمریکا موضوع نابودی تمام و کمال داعش بود.

حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در این باره توضیح داد: وقتی آمریکایی ها متوجه نابودی داعش با تلاش های مستمر و شجاعانه محور مقاومت به فرماندهی سردار سلیمانی شدند طرح و برنامه ترور سردار سلیمانی را در دستور کار قرار دادند تا بار دیگر داعش را با چهره دیگری و با آموزش‌های خشونت آمیزتری علیه مردم منطقه سازماندهی کنند.

حسن هانی زاده خاطر نشان کرد: آمریکایی ها متاسفانه اینک در حال جابجایی داعش هستند تا در فرصت مناسب علیه سوریه، لبنان، عراق و محور مقاومت دست به عملیات بزنند. بیش از یک ماهی که از درگیری‌های غزه و عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و کشتارهای بی‌رحمانه‌ای که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه انجام داده داعش که با عناوین سفت و سخت اسلامی خود را معرفی می کند هیچ واکنشی نسبت به جنایت های اسرائیل نشان نداده، حتی همزمان با بمباران غزه داعش در سوریه عملیات تروریستی انجام داد.

حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه معتقد است: آمریکا تلاش می کند با شکل دادن شاکله جدیدی از داعش در آینده به نفع خود نقش آفرینی کند تا با استفاده از نیروهای تروریستی برخی از اهداف خود علیه محور مقاومت با فرماندهی ایران را عملیاتی کند.

کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه افزود: در واقع هدف آمریکا گسترش ناامنی‌ها در محور مقاومت در سوریه، لبنان، عراق، یمن و در ایران است ضمن اینکه آمریکا با تجهیز و حمایت دوباره از داعش بر آن است تا با ایجاد یک حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی زمینه را برای تداوم کشتار مردم فلسطین فراهم کند و با انتقال اهالی غزه به خارج از غزه بار دیگر رژیم صهیونیستی غزه را اداره کند.

حسن هانی زاده معتقد است: تحرکات تازه آمریکا در منطقه نشان می دهد طرح هایی برای منطقه ریخته شده و آمریکایی ها در آینده سعی خواهند کرد با استفاده از داعش و سایر گروهک‌های تروریستی منطقه را ناامن کنند تا محور مقاومت را تحت فشارهای متعددی قرار دهند پس در می یابیم اساسا هدف از ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط آمریکا تلاش برای جلوگیری از حذف کامل داعش بود چرا که سردار سلیمانی مانع اجرایی شدن طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شده بود.

حسن هانی زاده تصمیم نظام جمهوری اسلامی و سردار سلیمانی را برای نابودی داعش بسیار راهبردی و استراتژیک خواند و در این باره گفت: سردار سلیمانی دارای یک استراتژی کاملاً منطقه‌ای و بین المللی در مبارزه با داعش بود، یعنی دقیقاً می‌دانست که هدف آمریکایی‌ها از خلق داعش چیست لذا برای خنثی کردن برنامه‌ها و طرح‌های شرارت آمیز آمریکا و اسرائیل راهبردهایی تعریف کرده بود.

وی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانستند تا زمانی که سردار سلیمانی در قید حیات باشد آنها به اهداف خود نمی‌رسند به همین دلیل این ریسک را پذیرفتند و سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را ترور کردند.

وی در ادامه بحث تاکید نمود: بی تردید جمهوری اسلامی در برخورد با داعش با فرماندهی سردار سلیمانی کاملاً دقیق و هوشمندانه عمل کرد یعنی اگر داعش را در سوریه و عراق سرکوب نمی‌کرد قطعاً داعش اینک در تمام شهرهای مهم ایران نفوذ کرده بود و منجر به گسترش ناامنی در جای جای کشور شده بود، بنابراین جمهوری اسلامی ایران در همان زمان پی برد که وجود گروهک تروریستی داعش که حدود ۱۵۰ هزار عنصر تروریستی توسط آمریکا تربیت شده بود می‌تواند فضای کشور ناامن کند به همین خاطر سردار سیلمانی وابومهدی المنهدس مبارزه نفس گیری با داعش را کلید زدند.

حسن هانی زاده در این باره افزود: تصمیم راهبردی واستراتژیک جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش با فرماندهی سردار شهید قاسم سلیمانی باعث شد بخش قابل توجهی از طرح و برنامه های تروریست های داعش در منطقه سرکوب شود و در سوریه، عراق، ایران و یمن به اتمام نرسد. آنچه در حال حاضر مهم است توجه به حضور آمریکا در منطقه و تحرکات امروز آمریکا برای ناامن کردن منطقه است چرا که به نظر می رسد آمریکا در تلاش است تا بار دیگر منطقه را درگیر یک سری عملیات تروریستی از سوی گروهک‌های تربیت شده مثل داعش و جبهه النصره کند.

وی در این باره خاطر نشان کرد: آمریکا ابایی از تکرار جنایت در منطقه ندارد چرا که اینک مردم جهان به صورت کاملا عریانی چهره آمریکا و غرب را در حمایت از اسرائیل ونسل کشی مردم غزه و بمباران‌های وحشیانه اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع غزه می بینند.

حسن هانی زاده تاکید کرد: حضور ناوهای جنگی آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا در منطقه برای حمایت از رژیم صهیونیستی نشان می دهد آمریکا و غرب ابایی از استفاده ابزاری از گروهک‌های تروریستی برای کشتار مردم منطقه ندارند، بنابراین همواره باید مراقب تحرکات بزرگترین حامی تروریست و ناقض حقوق بشر یعنی آمریکا باشیم که در کنار رژیم صهیونیستی در کشتار ۱۱ هزار زن و کودک فلسطینی در غزه شراکت مستقیم داشته به طوری که بمب هایی که تا کنون از آمریکا خارج نشده اند را برای خالی کردن بر سر مردم غزه در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی قرار داده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سازمان ها و نهادهای بین المللی تحت اختیار آمریکا کار می کنند و عناصر قدرت در دست آمریکاست، سران آمریکایی با اتکا به این مولفه ها هر جنایتی را مرتکب می‌شود و با جریان سازی‌های خبری سعی می‌کنند ایران و محور مقاومت را متهم کنند به این خاطر باید آنچه سردار شهید قاسم سلیمانی انجام داد و به آن ایمان داشت یعنی رصد تحرکات دشمن ومقابله فوری برای جلوگیری از تحقق اهداف دشمن را در دستور کار خود قرار دهیم.

۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 49231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha