ظهور علنی همسر «ابوبکر البغدادی» در شبکه سعودی

همسر اول «ابوبکر البغدادی» سرکرده مقتول گروه تروریستی داعش در مصاحبه با شبکه سعودی «الحدث»، اسراری از زندگی شخصی او و واپسین روزهای خلافت خودخوانده‌اش فاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، نخستین همسر «ابوبکر البغدادی» سرکرده مقتول گروه تروریستی داعش در نخستین ظهور علنی، با شبکه تلویزیونی سعودی «الحدث» گفتگو کرد و به شرح جزئیاتی درباره اسرار زندگی شخصی و سازمانی البغدادی و آخرین روزهای خلافت خود خوانده‌اش پرداخت.

«أسما محمد» در این مصاحبه گفت: ابوبکر البغدای پس از اینکه مسئولیت خلافت اسلامی را به عهده گرفت، دچار غرور شد. من تا قبل از خطبه مشهور البغدادی در مسجد جامع موصل از انتخاب او به عنوان خلیفه داعش اطلاع نداشتم. او آرزو داشت دامنه خلافتش به رم برسد.

وی افزود: من از ازدواج البغدادی با یک دختربچه عراقی غافلگیر شدم. او حتی دختر خود را نیز که ۱۲ سال سن داشت شوهر داد. من هرگز مشاهده نکردم که البغدادی از کشته شدن همرزمانش ناراحت شده باشد.أسما محمد تصریح کرد: نیروهای آمریکایی هنگامی که دنبال البغدادی بودند، به خانه‌اش حمله و برادر بزرگ او را بازداشت کردند. شرایط داعش پس از کشته شدن «ابو سیاف» در سال ۲۰۱۵ فاجعه‌بار شد. البغدادی با محافظان اندک تردد می‌کرد تا جلب توجه نکند.

همسر اول البغدادی ادامه داد: بیگانگان تفکر داعش را هدایت و رهبری می‌کردند. اعضای داعش شمار زیادی یتیم و بیوه از خود به جای گذاشتند.

۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
کد خبر: 52432

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha