نرخ بلیط هواپیما به قبل از گرانی برگردد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به دلیل عدم دریافت مجوز رسمی از سوی ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت بلیط هواپیما، باید نرخ بلیط به قیمت قبل از گرانی اخیر برگردد و تا اعلام رسمی نیز حق افزایش قیمت وجود ندارد.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، «مجتبی یوسفی» در تشریح نشست روز یکشنبه کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران افزود: این نشست با حضور رییس سازمان هواپیمایی، رییس و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و روسای شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد. 

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در هفته‌های اخیر، افزایش غیرقانونی بلیط پروازهای هوایی بوده است، اظهار داشت: متأسفانه ایرلاین‌ها بدون دریافت هیچ مجوز رسمی، قیمت‌ بلیت‌ها را افزایش داده‌اند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست روسای ایرلاین‌ها دلایل خود را برای افزایش قیمت بلیط هواپیما ارائه کردند، از طرفی مسوولان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز توضیحاتی را درباره تبعات افزایش غیرقانونی قیمت بلیط هواپیما ارئه دادند.

نرخ نامه پروازهای هوایی به قیمت قبل از گرانی آبان ماه برگردد

یوسفی با تاکید بر اینکه در نشست امروز پس از استماع گزارش‌ها و توضیحات طرفین، مقرر شد که به دلیل عدم دریافت مجوز رسمی از سوی ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت، نرخ نامه به قیمت قبل از گرانی آبان ماه برگردد، یادآور شد: در آینده نیز جلسه کارشناسی در سازمان هواپیمایی با حضور مدیران ایرلاین‌ها و مسوولان مربوطه برگزار  خواهد شد و در نهایت شورای نرخ گذاری سازمان هواپیمایی باید نرخ رسمی پروازهای هوایی را اعلام کند.

وی ادامه داد: ایرلاین ها تا حصول نتیجه مربوطه، حق افزایش قیمت بلیط هواپیما را نخواهند داشت و در صورت بروز تخلف، سازمان هواپیمایی مکلف است که با شرکت‌های متخلف برخورد جدی کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: البته در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، روسای ایرلاین‌ها نیز دغدغه‌های خود را درباره وضعیت اقتصادی شرکت‌ها، اثرات تحریم بر فعالیت شرکت‌ها و تشدید مشکلات به دلیل شیوع بیماری کرونا مطرح کردند، در این رابطه نیز مقرر شد تا جلسه‌ای در کمیسیون عمران برای پیگیری مطالبات ایرلاین‌ها برگزار شود.

به گزارش ایرنا، از اوایل آبان ماه افزایش نرخ  بلیت در همه ایرلاین ها مشهود بود. به عنوان مثال یکی از ایرلاین‌ها بلیت مسیر تهران – قشم را ۹۷۵ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه کرده است در حالی که سقف قیمت تعیین شده در نرخنامه شهریور سال گذشته  ۹۷۶ هزار و ۶۰۰ تومان است. همچنین قیمت اعلام شده برای پرواز تهران - بندرعباس برای روز اول آبان ماه ۹۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان بود در حالی که سقف نرخ مصوب تعیین شده تنها ۲۰۰ تومان با این قیمت فاصله دارد.

همچنین یکی از این ایرلاین‌ها قیمت پرواز تهران-عسلویه را در اول آبان ماه  ۹۹۵ هزار و ۳۰۰ تومان تا یک میلیون و ۱۱۵ هزار ۳۰۰ تومان اعلام کرده است در حالی که سقف نرخ اعلام شده برای این مسیر پروازی ۸۴۳ هزار و ۹۰۰ تومان است.

انتهای پیام/

۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 5786
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha