درخواست عجیب شرکتهای هواپیمایی؛قیمت بلیط هواپیما ۱۰۰ درصد افزایش یابد!

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: انجمن شرکت‌های هواپیمایی درخواست جدیدی را در شورای عالی ترابری به صورت افزایش ۱۰۰ درصدی مطرح کرد که مقرر شد در ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: بر اساس پیشنهاد انجمن شرکت‌های هواپیمایی بحث تغییر قیمت بلیت‌های هواپیمایی مطرح شد.

وی ادامه داد: طی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ افزایش قیمت بلیت هواپیما اتفاق نیفتاد. در واقع از تیر ۱۴۰۰ تاکنون، حدود ۲۲ ماه هیچگونه افزایش قیمتی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز که بخش اعظم از هزینه شرکت‌های هوایی بر این مبناست، حقوق و دستمزد و تورم، اردیبهشت‌ماه سال گذشته پیشنهاد افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی قیمت بلیت ارائه شد. سازمان هواپیمایی کشوری سال ۱۴۰۱ در شورای عالی هواپیمایی افزایش ۳۰ درصدی را مصوب کرد اما این افزایش قیمت از اردیبهشت‌ماه سال پیش، به دلایل متعدد اعمال نشد.

درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما

محمدی‌بخش بیان کرد: طی مدت مذکور که افزایش قیمت اتفاق نیفتاده بود، انجمن شرکت‌های هواپیمایی درخواست جدیدی را در شورای عالی ترابری به صورت افزایش ۱۰۰ درصدی مطرح کرد که مقرر شد در ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: نظر سازمان هواپیمایی کشوری نیز اخذ شده، اما به معنای افزایش ۱۰۰ درصدی نیست و ما در صدد کمک به ایرلاین‌ها هستیم که بایستی در شرایط استاندارد اداره شوند و چالش جدی برای این صنعت به‌وجود نیاید.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بر اساس مصوبه دولت هر زمانی که نظر ستاد تنظیم بازار اخذ شود، این اعمال تغییر قابل اجراست.

۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 41675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha