افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما متوقف شد

وزیر راه و شهر سازی در مراسم ورود ۱۲۲ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل گفت : ما افزایش قیمت بلیت هواپیما نداشتیم و فهرستی که طبق آن قرار بود تا ۱۵۰ درصد افزایش قیمت‌ها اعمال شود، متوقف شد.

محمد اسلامی در مراسم ورود ۱۲۲ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل، در جمع خبرنگاران درباره قیمت بلیت هواپیما و جلساتی که در این باره در حال برگزاری است، بیان کرد: ما افزایش قیمت بلیت هواپیما نداشتیم و فهرستی که طبق آن قرار بود تا ۱۵۰ درصد افزایش قیمت‌ها اعمال شود، متوقف شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی از سقف طیف نرخی بلیت‌ها عبور نکردند و ما گزارشی مستند در این باره هم نداریم. 

وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کردیم در فروش صندلی هواپیما سقف ۶۰ درصد ظرفیت را رعایت کنند و یک صندلی خالی کنار هر مسافر باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی زیر کف قیمتی رقابت می‌کردند که ما در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، این موضوع را هم متوقف کردیم.

اسلامی افزود: شرکت‌های هواپیمایی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما با استناد به افزایش قیمت ارز، درخواست‌هایی داشتند که ما اعلام کردیم این نرخ‌های ارز واقعی نیست و باید اجازه دهند نرخ‌های ارز متعادل شود.

وی افزود: در این باره جلساتی برگزار شد و ما موضوع مهمی را که در نظر گرفتیم این بود که اجازه تکرار پروازهای چارتر را نمی‌دهیم، البته پروازهایی که متقاضی خودش مسافر آن پرواز را دارد و به مردم نمی‌فروشد، چارتر پذیرفته شده در دنیا است و وجود دارد؛ مشکل چارتر این بود که پروازهای برنامه‌ای، سلف‌خری می‌شد و چارترکننده با توجه به اقتضائات زمانی نرخ‌گذاری می‌کرد و در کنسلی‌ها هم پول مسافر برنمی‌گشت.

* افتتاح ۷ پروژه ریلی تا پایان سال ۱۴۰۰

وی با تأکید بر این که حمل و نقل ریلی یکی از سامانه‌های ایمن حمل و نقل است، گفت: مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهور همواره بر توسعه ظرفیت ریلی و کیفیت بخشی به حمل و نقل ریلی تأکید دارند و ما هم این موضوع را با اهتمام ویژه دنبال می‌کنیم.

اسلامی افزود: سهم ریل در حمل کالا باید طبق برنامه به ۳۰ درصد افزایش یابد؛ما اتصال ۵ استان به شبکه ریلی را دنبال کردیم و ۷ پروژه ریلی تا پایان سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تغییر کیفیت قطارها و بهینه‌سازی آنها، افزود: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۴۴۵ دستگاه انواع ناوگان داخلی وارد شبکه شده است.

* قیمت مسکن روند نزولی را طی می‌کند

اسلامی درباره تأثیر کاهش قیمت ارز بر کاهش قیمت مسکن، بیان کرد: از سال ۹۷ تاکنون قیمت مسکن نظیر سایر کالاها متأثر از تحولات ارزی افزایش یافت و با ریزش قیمت ارز و طلا، باید قیمت‌هایی که با ارز افزایش قیمت داشته‌اند، برگردند اما متأسفانه چسبندگی قیمتی هم وجود دارد.

وی ادامه داد: ما در طرح اقدام ملی مسکن، جامعه هدف را مشخص کردیم، ۴۳۶ هزار نفر واجد شرایط احصا شد که در حال اتصال به پروژه هستند و ما طرح اقدام ملی مسکن را ادامه می‌دهیم تا افراد فاقد مسکن صاحبخانه شوند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سازندگان هم ۸۰ درصد منابع مورد نیاز خود را در قالب تسهیلات از بانک‌ها دریافت می‌کنند که در این باره پرونده تشکیل شده و ساخت و سازها جریان یافته است.

اسلامی گفت: در همه کالاها و خدمات تحولات تهاجمی روی قیمت‌ها مردم را آزار می‌دهد که امیدواریم با نظارت و کنترل و تعامل همه قوا، کنترل قیمت‌ها انجام شود تا به شرایط پایدار برسیم.

وی تأکید کرد: همان طور که قیمت خودرو با کاهش قیمت ارز برگشت، باید دیگر قیمت‌ها هم که بی دلیل بالا رفته بودند و متأثر از عرضه و تقاضا نبودند، برگردد؛ اخبار و رویدادهایی را مشاهده می‌کنیم که حاکی از آن است که قیمت مسکن روند نزولی را طی می‌کند.

* جلوگیری از ورود مسافران مبتلا به کرونا در قطار

اسلامی اضافه کرد: در پایانه‌های ریلی، جاده‌ای و فرودگاهی سامانه‌هایی که طبق آن مسافران مبتلا به کرونا مشخص می‌شود استفاده می‌شود و از ورود مسافرانی که تست مثبت کرونا دارند جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/‌

۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 5906
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha