مسیر سهم‌های کوچک و بزرگ بازار جدا شد

معاملات بازار سهام در روز گذشته، پس از نوسانات صعودی دلار سرکوب شده بود. اما در بورس امروز با کاهش ریسک‌های سیستماتیک و هیجان بازار ارز، معاملات با آرامش بیشتری بسته شد و شاخص کل صعودی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با افزایش پنج هزار و ۶۴۱ واحدی که معادل ۰.۲۵ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۲۵۰ هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر اما قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام کاهش داشته است؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز ۱۲۸ واحد که معادل ۰.۰۲ درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح ۷۵۹ هزار و ۶۹۶ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

مسیر سهم‌های کوچک و بزرگ بازار جدا شد

ورود و خروج پول حقیقی

مانند روند روز معاملاتی گذشته ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود ۲۸۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود هفت میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم ذوب، فزر و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های ذوب، دی و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

زقیام با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، کسعدی نیز با افت ۵.۷۲ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های فزر، چکاپا و ستران تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های ستران، چافست و سپاها ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای ذوب، خگستر و اخابر خارج شده است.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های فکمند، وارس و دهدشت رقم خورد. همچنین وبصادر در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد سپیدار بود.

۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 54006
منبع: تجارت نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha