بازدهی خوب بورس در اسفند ۱۴۰۲ / صعود ۱۲۳ هزار پله‌ای شاخص

در اسفند ماه بازدهی ماهانه بورس مثبت شد و روند خروج سرمایه حقیقی از بازار سهام تداوم داشت و شاهد خروج ۶۶۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران، شاخص کل بورس در پایان معاملات روز دوشنبه ۲۸ اسفند به سطح دو میلیون و ۱۹۵ هزار واحد رسید تا سال ۱۴۰۲ را در کانال ۲.۱ میلیون واحدی به پایان ببرد.

بدین ترتیب پس از روند نزولی بورس در دی و بهمن، اسفند را با صعود به پایان ببرد.

بازدهی ماهانه بازار سهام

با ایستادن شاخص بورس در سطح ۲ میلیون و ۱۹۵ هزار واحد بازدهی بورس در اسفند ماه به مثبت ۵.۹ درصد رسید. شاخص ۹ روز صعودی را پشت سر گذاشت و در ۱۰ روز نزول کرد. شاخص کل در مجموع ۱۲۳ هزار و ۹۵۶ واحد رشد کرد.

شاخص کل هم‌وزن نیز در آخرین روز کاری اسفند نسبت به آخرین روز معاملاتی بهمن ماه ۱۵ هزار و ۷۲۱ واحد بالاتر ایستاد. بنابراین شاخص هم‌وزن رشد ۲ درصدی را در اسفند پشت سر گذاشت.

خروج پول حقیقی

در ۱۹ روز معاملاتی اسفند ماه در ۱۴ روز شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم اما مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در اسفند ماه ۶۶۷ میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه ۳۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

افزایش میانگین ماهانه ارزش معاملات خرد

در ماه اخیر مجموع ارزش معاملات خرد بورس ۸۴ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان بود. همچنین میانگین روزانه ارزش معاملات خرد ۴ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان است که نسبت به بهمن رشد ۳.۹ درصدی داشته است.

۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 53573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha