خروج وحشتناک سرمایه ها از بورس؛ ۳ همت از بورس تهران خارج شد

در ۱۶ روز معاملاتی اخیر از نیمه بهمن ماه به این سو در مجموع ۳ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بورس تهران خارج شده است. در این دوره زمانی شاخص کل بیش از ۵۰ هزار واحد ریزش کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه هشتم اسفند ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۴ هزار و ۳۱ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۴۵ هزار و ۷۵۱ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش ۳ هزار و ۲۴۳ واحدی در رقم ۷۰۹ هزار و ۲۲۶ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت ۸۳ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۳۰۳ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش ۶۸۲ واحد به سطح ۱۳۱ هزار و ۲۳۲ واحد رسید.

خروج پول حقیقی از بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای شانزدهمین روز معاملاتی متوالی منفی شد و ۲۵۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

در ۱۶ روز معاملاتی اخیر از نیمه بهمن ماه به این سو در مجموع ۳ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بورس تهران خارج شده است. در این دوره زمانی شاخص کل بیش از ۵۰ هزار واحد ریزش کرده است.

امروز نماد وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۲۴ میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نمادهای شستا، بیوتیک، بپاس و شپدیس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای سمگا، خودرو، فزر، زماهان و انرژی تعلق داشت.

021208

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز تاپیکو، سدشت و شپنا نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای وپارس، شبندر و کگل از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، وسپهر و غصینو بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، آریا و مادیرا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و کساپا و سصفها در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز بیوتیک، فنر و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۵۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۶ هزار و ۴۸۴ میلیارد تومان بود که ۸۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۴ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان رسید.

021208

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات سه‌شنبه، ۴۷ نماد صف خرید داشتند و ۶۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۴۳ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۳۰ درصدی به ۲۷۳ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

021208

۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
کد خبر: 52839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha