عصر یخبندان در ایران؛ سرما و برف تا کی ادامه پیدا می‌کند؟

هشتم اسفند، مردم در ۲۳ استان، دمای صفر و زیر صفر درجه را تجربه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: شدت بارش‌ها تا امروز در استان‌های قم، مرکزی و سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان و غرب اصفهان مشاهده شد اما روز سه‌شنبه هشت اسفند بارش برف و باران در شمال غرب و غرب کشور، سواحل خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات شرقی زاگرس پیش‌بینی می‌شود. روز چهارشنبه ۹ اسفند با تقویت فعالیت سامانه بارشی، برف و باران و وزش باد شدید کل کشور را در بر می‌گیرد؛ در این روز شدت بارش‌ها در استان‌های همدان، مرکزی، قزوین، لرستان، فارس، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و غرب اصفهان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه ۱۰ اسفند به تدریج آسمان در نوار غربی کشور صاف می‌شود، اما در نیمه شرقی کشور، سواحل خزر، همچنین البرز شرقی و مرکزی بارش برف و باران ادامه دارد. روز جمعه ۱۱ اسفند بارش‌ها با شدت کمتر فقط در سواحل شرقی خزر بخش‌هایی از شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور فعال است. تا پایان هفته ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

‌ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری در برخی ساعات همراه با بارش برف و احتمال کولاک برف پیش‌بینی می‌شود، همچنین فردا شب آسمان تهران ابری در برخی ساعات با بارش پراکنده و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت سه و صفر درجه خواهد بود و تا پایان هفته در پایتخت یخبندان داریم.

بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. فردا در ۲۳ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه است که شامل اصفهان، ارومیه، اراک، اردبیل، بجنورد، تبریز، تهران، زاهدان، زنجان، ساری، سنندج، سمنان، شیراز، شهرکرد، قزوین، رشت، قم، کرج، کرمان، مشهد، یاسوج، یزد و همدان است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۲) تا ۴ اسفند ۷۹.۴ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی بیش از ۱۲۰ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۳۴ کمتر از سال گذشته است.

بیمه ملت

مدارس برخی شهرها به‌دلیل سرما و کاهش دما تعطیل اعلام شده‌اند:

اصفهان: سلمانی رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان: با توجه به تداوم یافتن بارش برف و یخبندان شدید، مدارس تمامی مقاطع شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز، خوانسار، گلپایگان، فریدن، فریدونشهر، چادگان، بوئین میاندشت، بخش میمه، نایین، اردستان و بخش‌های زفره و تودشک شهرستان کوهپایه فردا سه شنبه ۸ اسفندماه غیرحضوری خواهد بود. مدارس نواحی شش‌گانه شهر اصفهان، برخوار، شاهین شهر و ورزنه نیز فردا با یکساعت تاخیر از ساعت ۹ صبح فعالیت آموزشی خود را آغاز خواهد کرد.

البرز: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز: با توجه به برودت هوا روز سه شنبه هشتم اسفند، مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها تعطیل و آموزش در مقطع ابتدایی به صورت غیرحضوری خواهد بود.

گیلان: سرپرست معاونت توسعه منابع و مدیریت استانداری گیلان اعلام کرد: با دستور استاندار در پی تداوم بارش برف، برودت هوا و یخبندان مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهرستانهای رشت و سیاهکل فردا سه شنبه در شیفت صبح و عصر تعطیل است.

مرکزی: اداره کل مدیریت بحران استان مرکزی اعلام کرد: به علت بارش برف، یخبندان، برودت هوا و ضرورت مدیریت مصرف گاز؛ فردا سه‌شنبه هشتم اسفند ماه فعالیت تمامی مدارس و آموزشگاه‌های استان به صورت غیرحضوری و مهدهای کودک تعطیل خواهند بود. بر اساس این اطلاعیه فعالیت دانشگاه‌ها، ادارات و بانک‌های استان با یک‌ونیم ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

قزوین: روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد: تمامی مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و استثنایی استان در روز سه شنبه در نوبت صبح و بعداز ظهر، به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

قم: مدارس استان قم در تمامی مقاطع تحصیلی فردا سه شنبه هشتم اسفند ماه به‌صورت غیر حضوری برگزار می‌شود. بر اساس این اطلاعیه، ساعت کار ادارات و دانشگاه‌های استان نیز با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد. بر اساس این اطلاعیه، ساعت کار ادارات و دانشگاه‌های استان نیز با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

خراسان رضوی: معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: همه فعالیت‌های آموزشی خراسان رضوی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به صورت غیرحضوری انجام می‌شود. جواد خدایی در این خصوص افزود: با توجه به سرمای هوا و به منظور مدیریت مصرف انرژی با تصویب ستاد انرژی استان مقرر شد همه فعالیت‌های آموزشی شامل مهدکودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌های سراسر استان خراسان رضوی و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به صورت غیر حضوری باشد

۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۲
کد خبر: 52811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha