هشدار هواشناسی برای ۱۶ استان + جزئیات

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز جمعه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است. فردا با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و برای ۱۶ استان هشدار آب‌گرفتگی، سیلاب، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به محصولات کشاورزی صادر کرد.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز جمعه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است. فردا با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

یکشنبه آینده در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه علاوه بر شمال غرب، غرب و جنوب غرب در مناطقی از شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و سه‌شنبه در نیمه غربی کشور بارش روی می‌دهد.

تنگه هرمز امروز، دریای عمان امروز و فردا و دریای خزر یکشنبه و دوشنبه مواج است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه‌های بارشی

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۹

نوع مخاطره: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ


منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۷: خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی.

شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۸: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل.

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۱۹: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، تهران، البرز و ارتفاعات سمنان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۷

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴ تا ۳۰ نات و افزایش بیشنیه ارتفاع امواج بیش از ۱.۵ متر (با تاکید ویژه بر مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گلستان)

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۷: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، در نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر

اثر مخاطره: خطر غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال غرق شدن شناورهای صیادی و اختلال در تردد شناورهای نیمه‌سنگین، احتمال خسارت به تأسیسات دریایی و ساحلی و اختلال در فعالیت‌های بندری.

توصیه: منع فعالیت‌های تفریحی و شنا، منع تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت در خصوص فعالیت‌های دریایی.

۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
کد خبر: 54058
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha