استقرار جوی پایدار در منطقه البرز / یخبندان پیش‌بینی می‌شود

آرش بهاروند احمدی، مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از استقرار جوی پایدار در منطقه البرز مرکزی بوده که به موجب آن مه رقیق و یخبندان در استان مورد انتظار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مدیرکل هواشناسی استان البرز در رابطه با وضعیت آب و هوای البرز گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از استقرار جوی پایدار در منطقه البرز مرکزی بوده که به موجب آن در بعضی ساعات مه رقیق و یخبندان در استان مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان کرد: امروز سه شنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با مه رقیق، یخبندان و بعضی ساعات غبار محلی و فردا چهارشنبه آسمان کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار، بعضی ساعات رشد ابر و بارش پراکنده است.

بهاروند احمدی عنوان کرد: برای روز پنج‌شنبه آسمانی ابری و مه آلود، بعضی ساعات غبار محلی، صبح بارش پراکنده و به تدریج کاهش ابر و برای روز جمعه نیز آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه مطابق با هشدار سطح نارنجی هواشناسی، در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی با توجه به حجم برف انباشته همچنان سقوط بهمن و ریزش سنگ مورد انتظار است و مخاطره انباشت برف، کاهش محسوس دما، یخبندان و مه آلودگی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز سقوط بهمن و ریزش سنگ، اختلال تردد در معابر، کاهش دید و لغزندگی در سطح جاده‌ها را اثرهای این مخاطره برشمرد و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی لازم است مدیریت و صرفه جویی در مصرف نهاده‌های انرژی انجام شود.

بهاروند احمدی تاکید کرد: از هرگونه اجرای عملیات بتن ریزی با توجه به دمای هوا و یخبندان‌های متناوب خودداری و یا ضوابط هوای سرد و تدابیر احتیاطی انجام شود و مسافران حین تردد از جاده‌های کوهستانی تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 52585
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha