بارش برف در تهران و بسیاری از مناطق کشور ادامه دارد + وضعیت ۴ روز آینده در استانها

همانگونه که صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرده بود، از بامداد امروز در تهران و بیشتر استان‌های کشور شاهد بارش برف همراه با کاهش دما است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مطابق اعلام رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اساس و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز برای قالب مناطق کشور بارش همراه با کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه بارش در گیلان، مازندران، قم، اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهد بود.

امروز در استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، برخی نقاط از سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز، همدان، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، مرکز و شمال کرمان، خراسان جنوبی، شرق و شمال خراسان رضوی، شاهد بارش برف خواهند بود.

دوشنبه( ۷ اسفند) در نوار غربی و جنوب کشور بارش کاهش می‌یابد و در سایر مناطق بارش برف و باران ادامه می‌یابد. عمده بارش در سواحل خزر، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، شرق لرستان، نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد بود. همچنین در این روز بیشینه بارش در جنوب سیستان و بلوچستان است که به صورت رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید است.

سه‌شنبه(۸ اسفند) در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز همچنین در غرب سواحل دریای خزر و نیز برخی مناطق شرق و جنوب شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد.

چهارشنبه (۹ اسفند) با تقویت سامانه بارشی به تدریج بارش برف و باران کل کشور به جز شمال شرق را فرا می‌گیرد و برای پنجشنبه(۱۰ اسفند) به جز مناطقی از غرب و جنوب کشور، در سایر مناطق کشور بارش‌ها ادامه دارد.

از امروز در مناطقی از شرق و جنوب شرق، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، دوشنبه در نوار شرقی کشور در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید رخ می‌دهد و در برخی از این مناطق ریزش گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست. همچنین از امروز تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق واقع در نیمه شمالی کشور دما بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

امروز و فردا خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان، روز سه‌شنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و امروز تا سه شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا دوشنبه(۸ اسفند) ابری و مه رقیق در بعضی ساعت‌ها بارش برف، از بعد از ظهر افزایش باد با احتمال کولاک برف با بیشینه دمای ۵ و کمینه ۱ و در روز سه شنبه(۹ اسفند) ابری گاهی بارش برف در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با احتمال کولاک برف با بیشینه دمای ۴ و کمینه صفر همراه است.

طی فردا و پس فردا اردبیل و زنجان با کمینه ۱۰- و ۹- درجه سانتیگراد و بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای ۲۴ و ۲۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 52742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha