برف و باران کشور را فرا می‌گیرد/ از شنبه منتظر باشید

شنبه هفته آینده سامانه بارشی وارد کشور شده و در مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز شنبه هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: بارش گسترده برف،‌ باران، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در راه است.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات مرکزی زاگرس و ارتفاعات مرکزی البرز،‌ پنجشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و روز جمعه در برخی مناطق شمال غرب و گیلان بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

خبر مرتبط

امروز و فردا سرعت وزش باد در شرق و جنوب شرق و یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق افزایش می‌یابد که در برخی مناطق باعث خیزش گردوخاک می شود.

یکشنبه آینده در اکثر مناطق کشور بارش برف و باران، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما، گردوخاک و در استان‌های جنوبی رعدوبرق روی می‌دهد. همچنین تا روز جمعه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: وزش باد نسبتاً شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۲

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۱۲/۰۴

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد بیش از ۳۰ نات و بیشینه ارتفاع امواج در ساحل تا ۲ متر و در فراساحل بیش از۲ متر

امروز در استان‌های مرکزی، سمنان، گلستان و خراسان شمالی، برف و در برخی استان‌ها هم باران بارید و فردا هم در چهار منطقه کشور برف می بارد.

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج‌فارس.

اثر مخاطره: احتمال خطر غرق‌شدن شناگران و شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و فعالیت صنایع فراساحلی و سکوهای نفتی.

توصیه: ممنوعیت شنا، اجتناب فعالیت های تفریحی و صیادی، اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی فعالیت در صنایع فراساحلی و سکوهای نفتی.

۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 52605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha