کار نه چندان آسان محمد صلاح در اولین تقابل ؛ مصر - موزامبیک ؛ یکشنبه ۲۴ دیماه ؛ ساعت ۲۰:۳۰ + لینک

تیم‌های ملی فوتبال مصر و موزامبیک در چارچوب دیدارهای دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ امروز به مصاف هم می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۴ از روز ۲۳ دی تا ۲۲ بهمن در ساحل عاج برگزار می‌شود. ۲۴ تیم در قالب ۶ گروه ۴ تیمی این رقابت‌ها حضور دارند.

جام ملت‌های آفریقا / مصر با محمد صلاح در تقابل با موزامبیک رده ۱۱۱ کم آورد + فیلم خلاصه بازی

محمد صلاح ستاره تیم ملی فوتبال مصر در صورت درخشش در جام ملت‌های آفریقا فرصت دارد رکوردهای شخصی و تیمی خود را جابجا کند.
تیم ملی فوتبال مصر امیدوار است بتواند عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند. مصری‌ها در دور اول مسابقات با کیپ ورد، موزامبیک و غنا هم‌گروه هستند.
محمد صلاح ستاره لیورپولی مصر یکی از مهمترین مهره‌های تیمش است که در این مسابقات می‌تواند به رکوردهای تازه ای دست پیدا کند.
بهترین گلزن تاریخ مصر
در تیم فوتبال مصر، «حسام حسن» با ۶۸ گل زده بهترین گلزن تاریخ این کشور است و محمد صلاح تا کنون ۵۵ گل به ثمر رسانده است و در رده دوم قرار دارد. او در جام ملت‌های آفریقا این فرصت را در اختیار دارد تا بتواند فاصله خود را با «حسام حسن» کمتر کند و حتی خود را به عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال مصر معرفی کند.

«حسن الشاذلی» مهاجم سابق مصر در جام ملت‌های آفریقا ۱۲ گل به ثمر رسانده است و از این حیث در رده اول قرار دارد. محمد صلاح در این مسابقات ۶ گل به ثمر رسانده است و ششم است و در صورتی که بتواند ۶ گل ثبت کند می‌تواند به صدر گلزنان مصر برسد. طاهر ابوزید وعلی ابوجریشه با ۷ گل، احمد حسن با ۸ گل و حسام حسن با ۱۱ گل بالاتر از صلاح قرار دارند.
نخستین عنوان قهرمانی
صلاح پس از سه شکست قبلی در جام ملت‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ به دنبال کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آفریقا برای اولین بار در دوران حرفه‌ای خود است.
بازیکن سال آفریقا در سال ۲۰۲۴
اگر صلاح بتواند با تیم مصر قهرمانی جام ملت‌های آفریقا را کسب کند بخش مهمی از راه طولانی برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا را طی خواهد کرد. او تا کنون دو بار این عنوان را به دست آورده است. ساموئل اتوئو و یایا توره با ۴ عنوان، از این حیث پرافتخارترین بازیکنان آفریقایی هستند.

امشب صلاح با تیم‌ ملی فوتبال مصر برابر موزامبیک صف‌آرایی خواهد کرد.

پخش زنده بازی مصر - موزامبیک ؛ یکشنبه ۲۴ دیماه ؛ ساعت ۲۰:۳۰ (شبکه ورزش)

پخش زنده بازی مصر - موزامبیک ؛ یکشنبه ۲۴ دیماه ؛ ساعت ۲۰:۳۰ (آپارات اسپورت)

پخش زنده بازی مصر - موزامبیک ؛ یکشنبه ۲۴ دیماه ؛ ساعت ۲۰:۳۰ (آنتن)

جام ملتهای آفریقا ۲۰۲۳ - ساحل عاج / برنامه بازیها، نتایج، فیلم و لینک پخش زنده

۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 51205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha