پخش زنده جام ملت‌های آسیا / ژاپن - ویتنام ؛ یکشنبه ۲۴ دیماه ؛ ساعت ۱۵:۰۰ + لینک

تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و ویتنام در چارچوب دیدارهای دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ امروز به مصاف هم می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در سومین روز فعالیت خود با برگزاری یک دوئل حساس و مهم کار خود را آغاز می‌کند. تیم ملی ژاپن که در رنکینگ فیفا، بالاتر از تیم‌های نامداری چون ایران و کره‌جنوبی، برترین تیم قاره آسیا محسوب می‌شود و با توجه به عملکرد خیره‌کننده خود در سال اخیر، مدعی اصلی قهرمانی در جام ملت‌ها هم به شمار می‌آید، در نخستین بازی‌اش در مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ باید به مصاف تیم ملی ویتنام برود.

مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا

هفته اول گروه چهارم (یکشنبه بیست‌وچهارم دی‌ماه - ساعت ۱۵)

داور: کیم جونگ هیوک از کره‌جنوبی

ورزشگاه الثمامه

شاگردان هاجیمه موری‌یاسو در تیم ملی ژاپن در حالی پا به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ می‌گذارند و فردا (یکشنبه) اولین مسابقه‌شان را برگزار می‌کنند که آن‌ها در ۱۰ مسابقه اخیرشان (دوستانه و مقدماتی جام جهانی) توانسته‌اند به پیروزی برسند و در این مسیر تیم‌های سرشناسی از جمله آلمان، کانادا و ترکیه را از پیش برداشتند و جالب آنکه در طول ۱۰ دیدار موفق شدند ۴۵ بار دروازه رقبا را باز کنند و حالا بعد از گذراندن یک دوره درخشان، ژاپنی‌ها امیدوارند بتوانند در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ هم نخستین گام را با موفقیت بردارند.

تیم ملی ویتنام هم که رتبه نودوچهارم رنکینگ فیفا را در اختیار دارد، با هدایت فیلیپ تروسیه پا به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گذاشته است. ویتنامی‌ها برای پنجمین‌بار است که حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کنند و امیدشان به این است که مسیر درخشان دوره قبلی را تکرار کنند و بتوانند تا جمع ۸ تیم برتر رقابت‌ها خود را برسانند. البته که در سالیان دور، ویتنامی‌ها سابقه کسب مقام چهارم در جام ملت‌های آسیا را هم در کارنامه خود دارند اما در طول ۶ دهه اخیر آن‌ها نتوانسته‌اند به جمع ۴ تیم برتر قاره برسند و در سودای تاریخ‌سازی و طلسم‌شکنی در دوره فعلی رقابت‌ها هستند.

۲ تیم در مسیر انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با یکدیگر هم‌مسیر بودند که ژاپنی‌ها در بازی رفت موفق شدند بردی یک‌گله را برابر ویتنام به‌دست آورند اما در بازی برگشت، نبرد ۲ تیم برنده نداشت و با تساوی ۱-۱ به پایان رسید و حالا بعد از نزدیک به ۲ سال قرار است بار دیگر این ۲ تیم شرق آسیایی برابر هم صف‌آرایی کنند. کیم جونگ هیوک داور سرشناس اهل کشور کره‌جنوبی از سوی کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان داور نبرد تیم‌های ملی ژاپن و ویتنام انتخاب شده است.

ترکیب احتمالی تیم ملی ژاپن

دایا مائکاوا، تاکهیرو تومیاسو، کوکی ماچیدا، یوکیناری سوگاوارا، هیروکی ایتو، واتارو اندو، هیدماسا موریتا، تاکومی مینامینو، جونیا ایتو، تاکفوسو کوبو و آیاسه اوئدا

ترکیب احتمالی تیم ملی ویتنام

نگویان دین ترینو، وو وان تان، نگویان تان بین، فان توان تای، بوی هوآنگ ویت، وو مین ترانگ، فام تان لانگ، نگویان کوانگ هائی، نگوین وان توان، نگوین تیان لین و فام تان های

در یک بازی پرگل، سامورایی‌ها نه چندان آسان در برابر ویتنام پیروز شدند + فیلم خلاصه بازی

پخش زنده بازی ژاپن - ویتنام ؛ یکشنبه ۲۴ دیماه ؛ ساعت ۱۵:۰۰ (شبکه سه)

پخش زنده بازی ژاپن - ویتنام ؛ یکشنبه ۲۴ دیماه ؛ ساعت ۱۵:۰۰ (آپارات اسپورت)

‌پخش زنده بازی ژاپن - ویتنام ؛ یکشنبه ۲۴ دیماه ؛ ساعت ۱۵:۰۰ (آنتن)

برنامه کامل مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در قطر؛ ساعت پخش بازی‌های تیم ملی فوتبال + لینک پخش زنده

۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 51172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha