شفر سرمربی پیشین استقلال به ایران برگشت!

سرمربی پیشین استقلال هدایت صنعت نفت آبادان را برعهده گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، وینفرد شفر چهار سال و نیم پس از پایان همکاری با باشگاه استقلال و جدایی تلخی که قبل از تمام شدن فصل داشت، دوباره به ایران بازگشت و در اتفاقی غیرمنتظره هدایت تیم صنعت نفت آبادان را برعهده گرفت.

تیم فوتبال صنعت نفت در دور رفت لیگ برتر با عبدالله ویسی به‌عنوان سرمربی کارش را دنبال کرد و در ۱۵ مسابقه ۱۱ امتیاز کسب کرد و در جایگاه چهاردهم جدول قرار گرفت که قطع همکاری توافق بین طرفین اتفاق افتاد تا آبادانی‌ها اقدام به انتخاب سرمربی جدید کنند و پس از دو هفته بررسی به وینفرد شفر برسند.

باشگاه صنعت نفت آبادان اعلام کرده بود به دنبال گزینه‌های داخلی است و در صورت عدم توافق سراغ گزینه خارجی خواهد رفت که در نهایت هم این اتفاق افتاد و انتخاب شگفت‌انگیز و غیرمنتظره‌ای با اعلام وینفرد شفر به‌عنوان سرمربی جدیدش انجام داد.

وینفرد شفر در نخستین سال حضورش در استقلال که جایگزین علیرضا منصوریان شد، همراه با این تیم در جایگاه سوم جدول لیگ برتر در فصل ۹۷-۹۶ قرار گرفت و از سوی دیگر توانست آبی‌پوشان را به قهرمانی در جام حذفی برساند ولی سال دوم برای او خیلی خوب پیش نرفت تا پس از مسابقه هفته بیست و هفتم لیگ برتر و شکست یک بر صفر مقابل پدیده مشهد از سمت خود برکنار شود و جای خود را به فرهاد مجیدی بدهد.

این سرمربی آلمانی در حالی آخرین حضورش روی نیمکت استقلال را تجربه کرد که تیمش در فاصله سه هفته مانده تا پایان لیگ برتر در رده سوم جدول و فاصله ۶ امتیازی با صدرنشین قرار داشت ولی او دوباره به ایران بازگشت و هدایت تیم پایین جدولی صنعت نفت آبادان را عهده‌دار شد تا در چالش سختی قرار بگیرد.

شفر در نخستین سال حضورش در استقلال علاوه بر تجربه قهرمانی در جام حذفی، تیمش را در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا بالاتر از العین امارات، الریان قطر و الهلال عربستان به صدرنشینی رساند و پس از آن هم ذوب‌آهن را در دور حذفی از پیش رو برداشت و در دور یک‌چهارم نهایی با شکست برابر السد از این رقابت‌ها کنار رفت.

این سرمربی پس از قطع همکاری باشگاه استقلال، در حاشیه خلیج فارس به کارش ادامه داد و هدایت تیم‌های بنی یاس امارات و الخور قطر را برعهده گرفت که از آن تیم‌ها نیز اخراج شد تا دوباره به ایران برگردد و هدایت صنعت نفت را عهده‌دار شود.

۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 51070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha