پخش زنده بازی تراکتور-صنعت‌نفت / زردپوشان آبادان علیه یک طلسم تاریخی؛ امروز ساعت ۱۵ + لینک

قرمزپوشان با انگیزه تثبیت جایگاه خود در بالای جدول و زردقناری‌ها با هدف کسب اولین برد تاریخ خود در تبریز برابر تراکتور، به مصاف هم می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، هفته پایانی نیم‌ فصل نخست لیگ بیست‌وسوم، امروز (شنبه) ۹ دی‌ماه، از ساعت ۱۵ با مصاف تراکتور و صنعت‌نفت آبادان در ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز آغاز خواهد شد و سپس استقلال از پیکان پذیرایی می‌کند.

لینک پخش زنده بازی تراکتورسازی و صنعت نفت آبادان

تی‌تی‌ها، هفته گذشته پس از سه برد پیاپی درحالی برابر ملوان بندرانزلی متوقف شدند که عدم کسب سه امتیاز توسط استقلال و سپاهان در هفته چهاردهم، راه را برای حضور تراکتور در رتبه‌های بالاتر هموار کرده بود. حکم کمیته استیناف که هفته گذشته فوتبال ایران را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود هم، پرسپولیس را ۲۵ امتیازی کرد و سرخ‌پوشان را به جایگاه سوم فرستاد تا تبریزی‌ها به رتبه‌ چهارم نقل‌مکان کنند.

به گزارش ایسنا، در سمت مقابل، زردپوشان آبادانی، چهار هفته متوالی است که رنگ برد را ندیده‌اند و چهره‌شان در بین تیم‌های انتهای جدول نمایان است. نفت آبادان در پنج بازی اخیر خود سه بار طعم شکست را چشیده و تنها یک‌بار موفق به کسب برد شده است. نفتی‌ها از ابتدای فصل فقط دو پیروزی آورده‌اند و از این حیث فقط پیکان و استقلال خوزستان وضعیت‌شان از این تیم بدتر است.

شیشه عمر ویسی در دستان خمس!

صنعت نفت آبادان در لیگ بیست‌وسوم شرایط خوبی را تجربه نکرده و نتوانسته نتایج مناسبی کسب کند. عملکرد ضعیف این تیم از ابتدای فصل نارضایتی هواداران را به دنبال داشته و باعث شده انتقادات از عبدالله ویسی هم افزایش یابد. ویسی که فصل گذشته منجی صنعت‌نفت آبادان بود و به شکلی معجزه‌آسا توانست این تیم را در لیگ‌برتر حفظ کند، این فصل شرایط متفاوتی دارد و در کنار بازیکنان به شدت تحت فشار است. چند روز قبل هم هواداران عصبانی نفت در تمرین این تیم با بازیکنان درگیر شدند تا شرایط آبادانی‌ها در آستانه بازی با تراکتور دشوارتر از قبل شود.

دیدار امروز مقابل تراکتور در تبریز احتمالاً آخرین فرصت ویسی برای حفظ جایگاهش روی نیمکت صنعت‌نفت است و حتی نتیجه تساوی هم ممکن است برای ابقای او کافی نباشد.

طلسم تاریخی زردقناری‌ها در تبریز

عبدالله‌ ویسی، این هفته علاوه بر فرصت محدودش برای تثبیت خود روی نیمکت صنعت‌نفت، درگیر یک طلسم بزرگ خواهد بود و آن عدم پیروزی زردپوشان آبادانی در تبریز برابر تراکتور است. به واقع زردقناری‌ها تاکنون در طول تاریخ در تبریز موفق به شکست تی‌تی‌ها نشده‌اند.

دوتیم تراکتور و صنعت‌نفت در چارچوب لیگ‌برتر تاکنون ۲۰ بار مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که ۱۰ بازی با برتری قرمزپوشان و چهار دیدار با پیروزی طلایی‌پوشان خاتمه یافته و شش مسابقه با نتیجه تساوی به اتمام رسیده است.

۵۶ توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده که ۳۵ گل از آن قرمزپوشان و ۲۱ گل سهم آبادانی‌ها بوده است.

۱۰ بازی از تقابل‌های دوتیم در تبریز رقم خورده که تبریزی‌ها هفت بار برنده بوده‌اند و سه مسابقه با نتیجه تساوی به اتمام رسیده تا صنعت‌نفت در حسرت شکست تراکتور در تبریز باشد.

حالا باید دید ویسی و شاگردانش که امسال اغلب در جمع تیم‌های فانوس به دست جدول به چشم آمده‌اند، موفق خواهند شد این طلسم طولانی و کهنه را بشکنند یا نه.

وضعیت دوتیم در ۵ بازی اخیر:

تراکتور: ۳ برد، یک مساوی و یک باخت

صنعت‌نفت: یک برد، یک مساوی، ۳ باخت

وضعیت در جدول:

تراکتور با ۲۵ امتیاز در رتبه چهارم حضور دارد و صنعت‌نفت ۱۱ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به دو تیم بالای سر خود جایگاه چهاردهم قرار گرفته است.

ویسی: تراکتور تیم زهرداری است

عبدالله ویسی، سرمربی تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در نشست خبری قبل از بازی با تراکتور اظهار کرد: باتوجه به اینکه آخرین بازی نیم فصل است تیم‌ها تلاش می‌کنند که با دست پر به تعطیلات بروند. تراکتور تیم بسیار زهرداری است. فکر کنم هواداران پرشور تبریزی بازی خوبی را تماشا کنند. امیدوارم با دست پر به آبادان برویم و خود را برای نیم فصل دوم آماده کنیم.

او در واکنش به اتفاقات تمرین صنعت‌نفت و درگیری هواداران با بازیکنان گفت: آن اتفاقات نباید می‌افتاد. تماشاگران ناراحت بودند. هیچ بازیکنی را محروم نکردیم و امیدواریم جبران کنند که هوادارانمان را آشتی دهیم.

ویسی درباره نتایج تیمش در چند بازی اخیر هم گفت: واقعا بدشانس بودیم و جزوی از فوتبال است. به گفته سرمربی‌هایی که از آنها در سه بازی اخیر باختیم موقعیت نداشتیم. نباید می‌باختیم و باختیم، مربی‌ای نیستم که بنالم. تیم ما برای اینجای جدول بسته شد. گلزنی ما خوب بوده ولی در گل خوردن خصوصا در آبادان خوب نبوده است.

سرمربی صنعت نفت در پایان گفت: تیم ما بد بسته شده و این جمله زیبایی است. برای ماندن در لیگ تلاش می‌کنیم و بی انصافی است که بگوییم ویسی این طور و آن طور کار می‌کند. تیم‌های مدعی با تفاضل گل، بالا و پایین می‌شوند ولی ما تیم‌های زیر رتبه دهم باید برای بقا در لیگ تلاش کنیم. در رابطه با آینده‌ام در صنعت‌نفت بعد از بازی صحبت می‌کنم.

نشست خبری عجیب خمس قبل از بازی با صنعت نفت

پاکو خمس، سرمربی تیم فوتبال تراکتور در نشست خبری قبل از دیدار با صنعت نفت در رابطه با اینکه تیم مقابل مشکل گلزنی دارد و به شوت‌های متعدد روی می‌آورد، آیا او برنامه‌ای خواهد داشت؟ گفت: نه!

خمس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه لیست بازیکنان را چه زمانی ارائه می‌دهد و اگر وظیفه او نیست چرا در ابتدای فصل از بازیکنان گله‌مند بود؟ اظهار کرد: جوابی ندارم.

او در رابطه با سوالی مبنی بر اینکه خیمنس در تراکتور می‌ماند یا نه؟ گفت: در این مورد صحبت نمی‌کنم.

سرمربی تراکتور همچنین در پاسخ به سوالی درباره کیفیت چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز گفت: نظرم را قبلا گفته‌ام.

او درباره اینکه چرا به سوالات این‌قدر کوتاه پاسخ می‌دهد؟ گفت: نمی‌توانم درباره‌اش توضیح دهم.

خمس در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تیمش هم تنها به گفتن این جمله که «تیم در وضعیت خوبی قرار دارد،» اکتفا کرد.

سرمربی تراکتور در رابطه با اینکه آیا مهدی عبدی در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت یا نه؟ اظهار کرد: از بازیکنان در حدی که می‌توانند کمک کنند استفاده می‌کنم و برای من بازیکن ستاره و فوق ستاره معنی ندارد.

او در پاسخ به این سوال که سعید ایرانخواه پس از بازگشتش به تراکتور وضعیت نامشخصی دارد و سهمیه زیر ۲۳ سال هم است و آیا مشکلی برای لیست تیم ایجاد نمی‌کند؟ گفت: شناختی ندارم و در این مورد توضیحی نمی‌دهم.

در ادامه خمس از خبرنگاران پرسید که «آیا شما به مترجم، شک دارید؟ اگر سوالی ندارید نشست را تمام کنیم.»

در ادامه از خمس پرسیده شد که «چرا در خواست ندادند که بازی روز جمعه برگزار شود؟» او در پاسخ گفت: برای من فرقی نمی‌کرد که روز جمعه بازی کنیم یا شنبه، در واقع باید این را درک کنیم که اگر جمعه بازی می‌کردیم یک روز کمتر استراحت می‌کردیم. ساعت‌ها و روزها را من انتخاب نمی‌کنم. این را تقصیر من نیندازید.

او همچنین درباره بازی فردا با صنعت نفت آبادان گفت: مثل همیشه امیدوارم تماشاگران زیادی بیایند. ما برای هواداران بازی می‌کنیم.

سرمربی تراکتور در پاسخ به صحبت خبرنگاری که گفت «رسانه‌ها یکی از حامیان اصلی او بودند و این بی انصافی است که اینگونه جواب می‌دهد،» با بی‌اعتنایی گفت: سوال دیگری هم هست‌؟

با این صحبت، نشست خبری عجیب سرمربی تیم فوتبال تراکتور به پایان رسید.

*هفته پانزدهم لیگ‌برتر فوتبال

تراکتور-صنعت‌نفت آبادان

شنبه ۹ دی‌ماه ۱۴۰۲

ساعت ۱۵

ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز

۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 50624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha