مورایس: در این فوتبال هیچکس خوشحال نیست ؛ گل‌گهر سیرجان ۳ - سپاهان ۱ + فیلم خلاصه بازی

مسابقه تیم‌های گل‌گهر سیرجان و سپاهان اصفهان عصر امروز (پنجشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۲) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مسابقه معوقه هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران بین دو تیم گل‌گهر و سپاهان از ساعت ۱۵ پنجشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد. طلایی پوشان دیار زاینده رود ۲۴ ساعت عجیبی را پشت سر گذاشته اند. بعد از بازگشت امتیازات کسر شده این تیم، هواداران برای ساعاتی شادمانی کردند، اما عصر امروز بصورت رسمی اعلام شد ۶ بازیکن سپاهان بخاطر تخلفات قراردادی شان تا اطلاع ثانوی حق بازی کردن برای این تیم را ندارند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: نمی‌فهمم چرا تصمیمات این‌طوری گرفته می‌شود. باور ندارم که فقط برای سپاهان باشد. اینجا در این فوتبال هیچکس خوشحال نیست. فوتبال را برای چه جلو می‌بریم؟ برای اینکه همه خوشحال باشند اما هیچکس بابت این تصمیمات خوشحال نیست!

ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی سپاهان، در نشست خبری پس از دیدار دو تیم سپاهان و گل گهر اظهار کرد: ابتدا به بازیکنان تیمم بابت تلاش زیادی که از خود نشان دادند و با تمام وجود بازی کردند، از هواداران سپاهان که تا اینجا سفر کردند برای تیم‌شان، تشکر می‌کنم و به تیم گل گهر بابت بردشان تبریک می‌گویم.

او در پاسخ به این سوال که قبل از بازی اتفاقاتی برای سپاهان افتاد و آیا در مورد آن اتفاقات صحبت می‌کند، گفت: نه، ما باید درباره بازی صحبت کنیم.

سرمربی سپاهان درباره بازی‌ندادن امید نورافکن در ترکیب اصلی گفت: همه نسبت‌ به شرایط بازیکنان آگاهی کامل ندارند. این بازیکن تازه از مصدومیت خارج شده و نمی‌خواستیم ریسک کنیم. او فقط باید در زمان کمی بازی می‌کرد. او از جراحی برگشته و پنج ماه است بازی نکرده. نمی‌توانم روی سلامت بازیکنم ریسک کنم. امروز کمی بازی کرد فقط به خاطر اینکه بازیکن دیگری نداشتیم. در غیر این صورت بازی نمی‌کرد. فقط برای اینکه عادت کند چون همچنان شرایطش مهیا نیست که ارتباط بدنی برقرار کند یا روی پایش تکل بزنند. این پروسه باید آرام‌آرام پیش برود.

مورایس در مورد بازی‌دادن به بازیکنان جوان که بازیکنان خوبی هم نشان دادند و اینکه آیا در آینده از آنها استفاده خواهد کرد، گفت: بله امروز کمی شرایط متفاوت‌تر بود نسبت به استفاده‌کردن از این بازیکنان اما آنها بازیکنانی هستند که با تیم تمرین می‌کنند و می‌خواستم به آنها نشان دهم که چقدر مهم‌اند و در حال حاضر با ما تمرین می‌کنند اما جوان هستند مثل بقیه بازیکنان. در آینده بازیکنان مهم باشگاه خواهند شد.

او درباره این سوال که نظرش درباره عدالت در فوتبال ایران چیست، اظهار کرد: خیلی واضح است. اگر بخواهیم یک لیگ زیبا داشته باشیم لیگی خواهد بود که همه شانس یکسان داشته باشند. یکسری چیزها را واقعا نمی‌توانم بفهمم. تقویم که مشخص است. یک روز قبل از بازی از یک تیم که می‌دانند مسافتی را باید طی کرده و به شهر دیگر برود رایی را صادر می‌کنند که دست و پای آن تیم را بسته است که بخواهد کاری را انجام دهد. یک روز یا چند ساعت قبل از بازی متوجه می‌شویم که چند بازیکنانمان را در اختیار نداریم و باید قراردادهایشان را عوض کنیم. اتفاقات زیادی این‌ شکلی دارد اتفاق می‌افتد و باعث تاسف است که چرا سر وقت درست آن اعلام نمی‌شود که زمانی برای اصلاح داشته باشیم. نمی‌خواهم سراغ این مسائل بروم. من مربی فوتبالم و می‌خواهم برد و باخت در زمین مسابقه باشد و اینکه دیگر خیلی دارند مشکلات ایجاد می‌کنند؛ مشکلاتی که دیگر قابل فهم نیست. ۵-۶ کارت زرد، سه کارت قرمز در یک بازی! نمی‌دانم شاید تقصیر من است.

مورایس در تکمیل سخنانش گفت: فقط می‌خواهم صحبتم را تمام کنم. برویم سراغ این قضیه! چهار امتیاز برگشت داده شد چون دلیلی برای کم‌شدنش نبود. بعد این شش بازیکن نمی‌توانند بازی کنند تا موقعی که قراردادشان تغییر کند. چرا یک‌شبه همه اینها تصمیم گرفته می‌شود؟ در صورتی که اگر باشگاه مقصر و گناهکار است چرا یک‌شبه این تصمیمات اخذ می‌شود؟ ما برای تغییر قرارداد بازیکنانمان برای این بازی فقط ۱۰ تا ۱۲ ساعت وقت داریم. وقتی که همه بازیکنانمان اینجا هستند و دسترسی به چیزی نداریم؟ با آقای تاج ملاقات کردم ایشان انسان باهوشی است. با ایشان صحبت داشته‌ام و چند دقیقه‌ای با هم گپ زدیم اما نمی‌فهمم چرا تصمیمات این‌طوری گرفته می‌شود. باور ندارم که فقط برای سپاهان باشد. اینجا در این فوتبال هیچکس خوشحال نیست. فوتبال را برای چه جلو می‌بریم؟ برای اینکه همه خوشحال باشند اما هیچکس بابت این تصمیمات خوشحال نیست!

فیلم خلاصه بازی گل گهر ۳ - سپاهان ۱

لینک پخش زنده بازی گل گهر و سپاهان امروز

پیش از بازی:

یادآوری بازی قبلی این تیم با آلومینیوم اراک و مرور خاطره وحشتناک اخراج ۳ بازیکن این تیم در کنار مصدومیت رامین رضاییان، باعث شد تا دست مورایس برای مسابقه با گل گهر خالی‌تر از همیشه باشد.

رضا اسدی، رامین رضاییان، برایان دابو، محمد کریمی، پیام نیازمند، رضا شکاری، هادی محمدی، کاوه رضایی و احسان پهلوان در این مسابقه در دسترس سرمربی پرتغالی نیستند.

در سوی دیگر میدان، اما گل گهری قرار دارد که هفته گذشته استقلال را در خانه متوقف کرده بود و حالا در انتظار دومین حریف قدرتمند خودش است. اگر سیرجانی‌ها کمی خوش شانس باشند، باتوجه به وضعیت سپاهان، برد چندان دور از دسترس نخواهد بود. گل‌گهر در حال حاضر با ۱۹ امتیاز هشتم است و در صورت پیروزی در این مسابقه می‌تواند یک پله صعود کند و بالاتر از آلومینیوم اراک در رده هفتم بایستد. سپاهان هم با ۳۱ امتیاز فعلا در صدر جدول قرار دارد، اگر طلایی پوشان ازمیدان مسابقه با گل گهر دست پر بیرون بیایند، می‌توانند قهرمانی نیم فصل خودشان را قطعی کنند.

۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 50583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha