رقم عجیب قرارداد پیام نیازمند با سپاهان!

پیام نیازمند که در آخرین بازی این تیم در لیگ برتر مقابل گل‌گهر نیز در ترکیب قرار نگرفت برای دو فصل حدود ۱۶۰ میلیارد از سپاهان دستمزد می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ایران ورزشی نوشت: پس از بخشیده شدن ۴ امتیاز کسر شده از سپاهان، اعلام شد این باشگاه تا زمان اصلاح قرارداد، حق استفاده از ۶ بازیکن خود را ندارد. در بین اسامی منتشر شده یکی از گزینه‌ها بیشترین جنجال را به همراه داشت، گفته می‌شود پیام نیازمند که در آخرین بازی این تیم در لیگ برتر مقابل گل‌گهر نیز در ترکیب قرار نگرفت برای دو فصل حدود ۱۶۰ میلیارد از سپاهان دستمزد می‌گیرد، رضا جاودانی عضو کمیته انضباطی در گفت‌وگویی آنلاین، از این مبلغ نجومی پرده برداشت و گفت: «قرارداد پیام نیازمند با سپاهان حدوداً ۱۶۰ میلیارد تومان برای دو فصل است. فصل اول ۱۰ میلیارد و بیش از ۱۰۰ میلیارد از قرارداد او به بودجه فصل بعد انتقال پیدا کرده است!» دلاری حساب کنیم؟!

۱۶۰ میلیارد برای دو فصل! با توجه به صحبت‌های جاودانی پیام در فصل اول ۱۰ میلیارد و در فصل دوم باید حدود ۱۵۰ میلیارد دستمزد بگیرد، اگر بخواهیم دلاری حساب کنیم پیام حدود ۵. ۳ میلیون یورو درآمد خواهد داشت که رقم بسیار زیادی در فوتبال ایران به حساب می‌آید و حتی می‌توان با یک مقایسه متوجه شد که رقم کنونی دستمزد نیازمند در حدود دستمزد دروازه‌بان‌های یک تیم‌های متوسط رو به خوب و گلرهای ذخیره تاپ سیکس لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۳/۲۴ است!

پیام در حد رمزدیل!

آرون رمزدیل دروازه‌بان آرسنال که این روزها با نظر میکل آرتتا نیمکت‌نشین شده است، ۲/۳ میلیون پوند سالیانه از توپچی‌ها دستمزد می‌گیرد که با دستمزد نیازمند در سپاهان تقریباً برابر است. نیک پوپ دروازه‌بان نیوکاسل نیز با ۱/۳ میلیون پوند در سال حتی از دروازه‌بان سپاهان نیز دستمزد کمتری می‌گیرد!

اما داستان از جایی جذاب می‌شود که اگر دستمزد پیام و رمزدیل را مساوی در نظر بگیریم، ۵۵ دروازه‌بان در لیگ برتر انگلیس دستمزدی کمتر از نیازمند دریافت می‌کنند، در این بین نام‌هایی مانند روبرت سانچز (دروازه‌بان ذخیره چلسی)، استفان اورتگا (دروازه‌بان ذخیره منچسترسیتی) دیده می‌شود. قرارداد فصل دوم پیام نیازمند از دستمزد بسیاری از بازیکنان لیگ برتر انگلیس در پست‌های دیگر نیز بیشتر است و ما فقط آن را با چند بازیکن تاپ‌سیکس مقایسه می‌کنیم. قرارداد نیازمند از واتارو اندو و سیمیکاس (لیورپول) - ال‌ننی (آرسنال) - جرمی دوکو و زک استفن (منچسترسیتی) - الخاندرو گارناچو (منچستریونایتد) - اودوگی (تاتنهام) و تیاگو سیلوا و گلگر (چلسی) مبلغ بیشتری برای یک فصل است و این موضوع در نوع خود بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

شام و ناهار هیچی!

بدون تردید نمی‌توانیم به خودمان اجازه مقایسه فنی بازیکنان لیگ ایران را با بازیکنان لیگ برتر انگلیس بدهیم، اما سپاهانی‌ها ثابت کردند که توانایی پرداخت رقم‌های جهانی را برای بازیکنانشان دارند و امیدواریم بازیکنان نیز به سطحی برسند که کسی دلش برای این رقم‌های باورنکردنی نسوزد!

۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 50639
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha