شمس آذر، سپاهان مدعی را از پا انداخت / مورایس هم استعفا داد + فیلم

تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین موفق شد با یک نمایش تماشایی، سپاهان را در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مغلوب کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دیدار تیم‌های شمس‌آذر قزوین و سپاهان اصفهان از هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین با قضاوت حمید حاج‌ملک برگزار شد که در نهایت با برتری یک بر صفر شمس‌آذر به پایان رسید.

طلایی‌پوشان با توجه به برتری روز گذشته استقلال برای بازگشت به صدر جدول و کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل به ۳ امتیاز این دیدار احتیاج داشتند و در مقابل شاگردان سعید دقیقی که در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشته‌اند، قصد داشتند تا یکی دیگر از تیم‌های مدعی را متوقف کنند.

مدیران باشگاه سپاهان قبل از شروع این دیدار موفق شدند با توجه به خارج کردن اسامی احسان پهلوان، کاوه رضایی و هادی محمدی از لیست باشگاه، مجوز بازی پیام نیازمند، رضا شکاری و رضا اسدی را کسب کنند.

تیم میزبان بازی را طوفانی آغاز کرد و موفق شد در دقیقه ۶ گل اول را به ثمر برساند. نفوذ حسین گودرزی از جناح راست خط دفاعی با ارسال به محوطه جریمه همراه شد و رحمان جعفری موفق شد با ضربه سر شیرجه‌ای دروازه نیازمند را باز کند.

شمس‌آذر در نیمه اول کاملا سوار بر بازی بود و اگر واکنش‌های نیازمند نبود شاید این تیم در همین نیمه، کار سپاهان را تمام می‌کرد. شمس آذر بدون توجه به اینکه مقابل جدی‌ترین مدعی قهرمانی به میدان آمده بود، در نیمه نخست ۱۴ شوت داشت که ۷ مورد در چهارچوب دروازه بود.

نیمه دوم با حاشیه و تاخیر آغاز شد. هواداران سپاهان در پشت نیمکت تیم‌ها و بدون رعایت فاصله ایمنی بین هواداران دو تیم قرار داشتند و همین امر باعث شد تا روی سکوها شاهد درگیری هواداران باشیم. به همین دلیل بازیکنان سپاهان بعد از ورود به زمین برای شروع نیمه دوم بلافاصله به رختکن بازگشتند و خواستار تغییر شرایط استقرار هواداران دو تیم و ایمن شدن جایگاه هواداران اصفهانی شدند. در نهایت این امر صورت گرفت و نیمه دوم با تاخیر آغاز شد.

در نیمه دوم نوبت به درخشش جعفرپور رسید. این دروازه‌بان جوان در دقیقه ۷۲ موفق شد ضربه شهریار مغانلو در محوطه جریمه را با یک واکنش تماشایی راهی کرنر کند تا ۳ امتیاز را در قزوین نگه دارد.

ژوزه مورایس در دقیقه ۸۵ به دلیل اعتراض به داوری از نیمکت سپاهان اخراج شد و به این ترتیب سرمربی پرتغالی نمی‌تواند طلایی‌پوشان را برای دیدار مقابل تراکتور در تبریز در نخستین دیدار نیم‌فصل دوم همراهی کند. سپاهان موفق شد در دقیقه ۹۰ توسط رضا اسدی دروازه شمس‌آذر را باز کند اما کمک داور این گل را با تصمیمی بحث‌برانگیز، افساید ومردود اعلام کرد. بازیکنان و کادر سپاهان بعد از این گل به شدت به کمک‌داور اعتراض کردند.

در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر شمس‌آذر به پایان رسید. این سومین باخت متوالی سپاهان در نیم‌فصل نخست بود.

با این نتیجه سپاهان با ۳۱ امتیاز در رتبه دوم باقی ماند و استقلال تهران موفق شد با ۳۲ امتیاز عنوان قهرمانی نیم‌فصل را به‌دست بیاورد. شمس‌آذر نیز که با کسر ۳ امتیاز فصل را شروع کرده است، با ۲۰ امتیاز در رتبه نهم ایستاد.

تیم داوری: حمید حاج‌ملک، محمدرضا منصوری و مهدی سیفی/ ناظر بازی: حسن‌ کامرانی‌فر

ترکیب ابتدایی شمس آذر:

علیرضا جعفرپور، مهدی محمدی، محمدرضا رضایی، هومن ربیع‌زاده، حسین گودرزی، علی آزادمنش، پوریا سرآبادانی، صادق آلبوصبیح، امیرمحمد نسایی، علی‌اصغر اعرابی، رحمان جعفری.

سرمربی: سعید دقیقی

ترکیب ابتدایی سپاهان:

پیام نیازمند، رضا اسدی، برایان دابو، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، آریا یوسفی، میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، محمد قربانی، شهریار مغانلو و رضا شکاری.

سرمربی: ژوزه مورایس

خلاصه بازی شمس آذر ۱ - سپاهان ۰

مدیرعامل سپاهان: مورایس قصد ترک ایران را دارد

مدیرعامل سپاهان از احتمال جدایی سرمربی پرتغالی این تیم و ترک کشور از سوی مورایس خبر داد.

منوچهر نیکفر درباره احتمال ترک ایران از سوی سرمربی پرتغالی گفت: مورایس بعد از بازی پیش من آمد و گفت بعد از دادن چهار امتیاز که ما با شایستگی آن را در زمین مسابقه گرفته بودیم، در ۲ مسابقه اخیر داوری‌های جهت‌دار ۶ امتیاز از تیم ما گرفتند.

وی گفت: ادامه اتفاقات عجیب لیگ برتر و به ویژه داوری‌های جنجالی بالاخره توانسته یکی از آرام‌ترین مربیانی که در طول تاریخ به فوتبال ایران آمده را هم اینطور عصبانی کند.

نیکفر که یکی از مدیران ارشد شرکت فولاد مبارکه به شمار می‌رود و سال‌ها بخش مدیریتی صنعت فولاد تجربه دارد، ادامه داد: من فکر نمی‌کردم شرایط در لیگ ایران این‌چنین ناعادلانه پیش برود! کاری که من بلدم بازی‌های داخل زمین است و بازی‌های پشت پرده و خارج از زمین را بلد نیستم.

نیکفر تاکید کرد: واقعا نمی‌توانم درک کنم چه اتفاقاتی در حال رقم خوردن است، اما بازی امروز و اتفاقاتی که در بازی با گل‌گهر رخ دادند را نمی‌توانیم در طبقه‌بندی مسائل طبیعی فوتبال بگنجانیم.

مدیرعامل سپاهان درباره اینکه آیا اجازه جدایی به مورایس می‌دهد یا خیر، بیان کرد: ما در حال مذاکره با وی هستیم و تلاش می‌کنیم او را آرام کنیم. ولی مورایس خیلی مصر به جدایی است و به نظرم با توجه به اتفاقاتی که طی این ماه‌ها تجربه کرده‌، حق هم دارد.

۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 50709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha