مسی یا هالند؛ پادشاه ۲۰۲۳ فوتبال جهان کیست؟

امشب از بین دو فوق ستاره، بهترین بازیکن جهان و برنده توپ طلای ۲۰۲۳ مشخص خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مراسم اهدای توپ طلا امشب برگزار خواهد شد. مدعیان اصلی کسب این جایزه، لیونل مسی، ارلینگ هالند و کیلیان ام‌باپه هستند. برای دومین بار در تاریخ، این جایزه بر اساس عملکرد بازیکنان در طول یک فصل (از ۱ آگوست ۲۰۲۲ تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۳) به برنده اهدا می‌شود نه بر اساس سال تقویمی. سال گذشته این جایزه به کریم بنزما مهاجم فرانسوی فعلی الاتحاد رسید.

بر اساس تمام گزارشات منتشر شده مسی شانس اول کسب توپ طلاست که فصل گذشته با زدن ۳۹ گل و ۲۵ پاس گل با پاری سن ژرمن قهرمان فرانسه شد و در ادامه در قطر قهرمان جام جهانی شد.

مسی یا هالند؛ پادشاه ۲۰۲۳ فوتبال جهان کیست؟

رتبه دوم در فهرست مدعیان توپ طلا، ارلینگ هالند مهاجم سیتی است. او ۵۶ گل در فصل قبل به ثمر رساند. قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، قهرمانی در لیگ برتر و قهرمانی در جام حذفی مهمترین افتخارات او بودند. مهاجم نروژی از نظر یوفا به عنوان بهترین بازیکن فصل قبل یوفا انتخاب شد.

در رده سوم نیز کیلیان ام‌باپه قرار دارد که ۵۵ گل به ثمر رساند و قهرمانی در لیگ فرانسه و نایب قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ را به دست آورد.

توپ طلای تاریخی مسی

فابریتزیو رومانو در صفحه ایکس خود اعلام کرد که مسی بار دیگر برنده توپ طلا خواهد شد اما هنوز هیچ اعلام رسمی وجود نداشته است.

رومانو نوشت: این هشتمین توپ طلای مسی خواهد بود.

پیش‌تر دوست نزدیک مسی گفت به این بازیکن از قبل اعلام شده که برنده این جایزه خواهد بود.

وینسنت گارسیا سردبیر فرانس فوتبال نیز گفت: شما نباید همیشه شایعات را باور کنید. شایعات همیشه وجود داشته است. این یک بازی رسانه‌ای است. ما درک می‌کنیم که همه دوست دارند خیلی زودتر بدانند برنده توپ طلا چه کسی است اما شایعات را نباید همیشه باور کرد.

گارسیا با بیان اینکه رقابت برای دریافت جایزه امسال بسیار نزدیک بود، خاطرنشان کرد که معیار اصلی عملکرد فردی است، در حالی که عملکرد جمعی یک معیار فرعی است.

جیسون کندی، مدافع سابق چلسی و تاتنهام هم گفت که اگر مسی این جایزه را ببرد، مایه شرمساری خواهد بود. به گفته این بازیکن سابق، هالند شایسته این جایزه است. او در صحبت‌هایی گفت: فکر می‌کنم اگر هالند جایزه را نبرد، مایه شرمساری خواهد بود.

نظر چهره‌های شاخص

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی و سرمربی سابق بارسلونا

دو نسخه از توپ طلا باید وجود داشته باشد؛ یکی برای مسی و دیگری برای بقیه. پس هالند باید برنده شود. ما سه‌گانه را بردیم و او بیش از ۵۰ گل زد. بدترین فصل مسی مثل بهترین فصل بقیه است. ارلینگ هالند می‌تواند برنده جایزه شود. سیتی در فصل گذشته سه جام به دست آورد اما البته لیونل مسی هم وجود دارد. هر دو لایق جایزه هستند. از دیدگاه خودخواهانه، می‌توانم بگویم که می‌خواهم ارلینگ برنده شود زیرا او به ما کمک کرد تا به جایی که هستیم برسیم اما اگر لئو برنده شود، در مورد بی عدالتی صحبت نخواهم کرد.

رودری، هافبک منچسترسیتی

می‌دانم که توپ طلا یک جایزه فردی با بازاریابی زیاد است. ستاره‌هایی بودند مثل ژاوی و اینیستا که این جایزه را نبردند. من تنها به جوایز گروهی و قهرمانی فکر می‌کنم و به افتخارات فردی توجهی ندارم. انتخاب من برای این جایزه لیونل مسی است و به نظرم او برنده این عنوان خواهد شد.

رونالدو نازاریو

مسی در جام جهانی ۲۰۲۲ کار خاصی انجام داد. او من را به یاد پله و مارادونا انداخت. توپ طلا قطعا باید به او داده شود.

تیری آنری، مهاجم سابق بارسلونا و فرانسه

بسیاری از مردم ممکن است این حرف من را قبول نداشته باشند اما از نظر من اگر یک بازیکن جام جهانی را ببرد باید برنده توپ طلا شود. نمی‌توان گفت که اگر مسی برنده شود شایسته نیست. خیلی‌ها استدلال می‌کنند که هالند یا سایر بازیکنان منچسترسیتی به این جایزه برسند. چرا که نه؟ اما نمی‌توان گفت اگر مسی برنده توپ طلا شود اشتباه است. من به لواندوفسکی فکر می کنم. در دوران کرونا گفتند که توپ طلا را نمی‌دهند در حالی که رقابت‌های فوتبال برگزار شده بود. چرا به او اجازه ندادند توپ طلا را ببرد؟

ادن هازارد، وینگر سابق رئال مادرید، چلسی و بلژیک

غیرمنطقی است که توپ طلا را به بهترین بازیکن تاریخ در سالی که او جام جهانی را برده اعطا نکنیم.

اولیویه ژیرو، مهاجم میلان و فرانسه

چه کسی قهرمان جهان شد؟ مسی نقش مهمی در جام جهانی داشت، بنابراین فکر می‌کنم توپ طلا به مسی خواهد رسید.

مایکل اوون، مهاجم سابق لیورپول، رئال مادرید و انگلیس

من فکر می‌کنم دو نفر شایسته توپ طلا بودند. چندین سال بود که معمولا دو ستاره متمایز نداشتیم اما امسال می‌توان گفت دو نامزد برجسته برای توپ طلا وجود دارد. هالند در ۵۳ بازی ۵۲ گل به ثمر رساند و سه‌گانه را به دست آورد اما من فکر نمی‌کنم او برنده شود اما در رتبه دوم قرار خواهد گرفت. مسی سالی را سپری کرد که در طول دوران حرفه‌ای خود آرزوی آن را داشت.

پخش زنده مراسم اهدای توپ طلای ۲۰۲۳ امشب ساعت ۲۳:۱۵ + لینک

۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 48568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha