تنها رشد توییتر در یکسال اخیر، رشد تعداد پست‌های ایلان ماسک بوده است + نمودار

با گذشت یکسال از سکانداری ایلان ماسک بر توییتر (ایکس) تمامی آمارهای این شبکه اجتماعی حاکی از ناموفق بودن این کارآفرین در این زمینه است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، هدف ایلان ماسک یکسال قبل تبدیل کردن پلتفرم توییتر به یک پلتفرم همه کاره بود و به همین جهت حتی نام آن را از توییتر به ایکس تغییر داد اما حالا آمارها نشان‌گر عدم موفقیت ماسک در این زمینه است.

ماسک بعد از خرید این شرکت ۴۴ میلیارد دلاری توییتر آن را خصوصی کرد و دیگر آمارهای آن به صورت عمومی منتشر نمی‌شود اما آمارهای جدید منتشر شده توسط وال‌استریت ژورنال نشان‌گر افت شدید شاخص‌ها در این شبکه اجتماعی است.

ماسک در ماه آگوست اعلام کرد که این پلتفرم از نظر تعداد کاربر دومین ماه پرکاربر در کل تاریخ خود را ثبت کرده و در ماه سپتامبر اعلام شد که توییتر ۲۴۵ میلیون کاربر فعال روزانه دارد که کمتر از ۲۵۹ میلیون کاربری است که ماسک در نوامبر۲۰۲۲ به آن اشاره کرده بود.

حالا اطلاعات برخی منابع دیگر نشان میدهد که طی یکسال تعداد دانلودهای اپلیکیشن توییتر (ایکس) حدود ۱۶ درصد افت کرده است. افت تعداد دانلود ایکس (توییتر) در حالی اتفاق افتاده که در همین مدت اسنپ‌چت، اینستاگرام، یوتیوب و فیس‌بوک با رشد دانلود مواجه بوده‌اند.

کارنامه یکساله ایلان ماسک در توییتر

توییتر به رغم تاثیرگذاری قابل توجه نسبت به دیگر شبکه‌ها و پلتفرمهای اجتماعی از کاربران کمی برخوردار است. یوتیوب با ۲ میلیارد کاربر، فیسبوک با ۱.۴ میلیارد و اینستاگرام با ۱.۱ میلیارد بالاترین تعداد کاربران فعال روزانه روی موبایل را به خود اختصاص داده‌اند. تیک‌تاک با ۶۸۳ میلیون، اسنپ‌چت با ۳۸۵ میلیون در رده‌های بعدی هستند و ایکس ( توییتر) با ۱۸۳ میلیون کاربر فعال روزانه موبایل در رده بعدی قرار دارد.

گزارش وال‌استریت ژورنال حاکی است که دانلود روزانه اپلیکیشن توییتر بعد از ری‌برندینگ به ایکس با افت قابل توجهی روبه رو بوده که نشان‌گر عدم موفقیت ایلان ماسک در این پروژه است. این در حالی است که میزان دانلود جهانی توییتر نیز با افت مواجه است.

دیگر افت توییتر مربوط به تعداد کارکنان این شرکت است از بیش از ۷ هزارکارمند به ۱۵۰۰ کارمند کاهش پیدا کرده است.

در زمینه هزینه تبلیغات هم هرچند خود توییتر آماری را منتشر نکرده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان هزینه‌کرد برندها روی ایکس نزدیک به ۵۴ درصد افت کرده است این در حالی است که در مدت مشابه تیک‌تاک ۷۲ درصد رشد هزینه تبلیغات را نشان داد است.

اما شاید تنها آماری که روی پلتفرم ایکس رشد نشان می‌دهد تعداد توییت‌ها و پاسخ‌های ایلان ماسک روی این شبکه باشد. آمارها نشان میدهد که ایلان ماسک بعد از برعهده گرفتن توییتر فعالیت خود را در این شبکه بسیار افزایش داده و تعداد پست‌ها و پاسخ‌های او در این شبکه به بیش از هزار مورد در چند ماه اخیر رسیده است.

۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 48562
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha