سازمان‌های اطلاعاتی و نظامی آمریکا به اسپیس‌ایکس نفوذ کردند

شرکت اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک با انعقاد قراردادهای محرمانه چند میلیارد دلاری روابط خود را با آژانس‌های اطلاعاتی و نظامی آمریکا عمیق‌تر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نیویورک پست، اسپیس ایکس از مدت ها قبل یکی از پیمانکاران اصلی پرتاب ماهواره های نظامی آمریکایی بود ، اما نشریه وال استریت ژورنال اخیرا اسنادی را بررسی کرده که نشان می دهد این شرکت در سال ۲۰۲۱ میلادی یک قرارداد محرمانه عظیم به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار با دولت آمریکا امضا کرده است.اسپیس ایکس در اسناد اعلام کرده که پیش بینی می شود م سرمایه‌های حاصل از این قرارداد در سال‌های آینده به بخش مهمی از ترکیب درآمد آن تبدیل شود.

البته اسپیس ایکس علنا فاش نخواهد کرد با کدام آژانس دولتی قرارداد بسته است. اسپیس ایکس همچنین یک شاخه به نام«استارشیلد» برای کنترل مشتریان دولتی ایجاد کرده است. این شرکت مدعی است ماهواره های اینترنتی اش قابلیت های مختلفی دارند و می توانند ارتباطات ایمن را کنترل و داده ها را جذب کنند.

از سوی دیگر به نوشته وال استریت ژورنال ارتش آمریکا در آگوست ۲۰۲۳ میلادی یک قرارداد ۷۰ میلیون دلاری با استارشیلد امضا کرده است. این شرکت روابطی با دفتر ملی شناسایی آمریکا( National Reconnaissance Office) ایجاد کرده است. این درحالی است که وجود این سازمان دولتی تا سال ۱۹۹۲ میلادی فاش نشده و محرمان بود.

۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 52620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha