ایلان ماسک هم وارد جنگ با روسیه شد/ اینترنت ماهواره‌ای در اختیار اوکراین قرار می گیرد

 ایلان ماسک در پاسخ توییت درخواست معاون نخست وزیر اوکراین نوشت که سرویس استارلینک برای اوکراین تامین شده و تجهیزات بیشتری در راه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از یورونیوز، ایلان ماسک بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای اوکراین فعال کرده است. این اقدام برای مقابله با حمله احتمالی روسیه به تاسیسات مخابراتی اوکراین و قطع ارتباط این کشور با جهان خارج انجام می‌شود.

پیش از این میخاییلو فدوراف، معاون نخست وزیر اوکراین با انتشار توییتی خطاب به ایلان ماسک از وی خواسته بود تا دسترسی این کشور به اینترنت ماهواره‌ای را فراهم کند. در پیام وی آمده بود: «زمانی که شما تلاش می‌کنید مریخ را به تصرف خود درآورید، روسیه می‌خواهد اوکراین را اشغال کند، وقتی موشک‌های شما با موفقیت وارد فضا می‌شوند، موشک‌های روسی به غیرنظامیان اوکراینی حمله می‌کنند. ما از شما می‌خواهیم ‫اینترنت را از طریق ایستگاه‌های استارلینک برای اوکراین تامین کنید.»

تصویر توئیت درخواست معاون نخست وزیر اوکراین و پاسخ ایلان ماسک

ده ساعت بعد ایلان ماسک در پاسخ به این توییت نوشت که سرویس استارلینک برای اوکراین تامین شده و تجهیزات بیشتری در راه است.

برای دریافت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک باید دیش‌های مخصوص آن را در اختیار داشت. روز جمعه دومین محموله تجهیزات دریافت کننده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای مشتریان در سراسر جهان ارسال شد.

۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 25628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha