بقایای موشک چینی اینچنین در منطقه مسکونی سقوط کرد + فیلم

بقایای یک ماهواره چینی که اخیرا به فضا شده بود در نزدیکی یک منطقه مسکونی روی زمین فرود آمد و شاهدان عینی نیز در محل تصاویری ثبت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اسپیس، سازمان ملی فضایی چین سه‌شنبه هفته قبل در ساعت ۳:۲۶ دقیقه به وقت گرینویچ از مقر پرتاب ماهواه شیچانگ در ایالت سیچوان ۲ ماهواره به مدار زمین فرستاد. در این ماموریت موشک لانگ مارچ ۳B دو ماهواره برای سیستم ناوبری Beidou چین را حمل کرد که مشابه سیستم جی پی اس است که در آمریکا به کار می‌رود.

هرچند ۲ ماهواره به طور موفقیت‌آمیز به مدار متوسط زمین(MEO) ارسال شدند، اما بوسترهای جانبی موشک چند قسمتی لانگ مارچ۳B به زمین سقوط کردند و در منطقه گوانگشی واقع در جنوب چین فرود آمدند.

ویدیویی که اندرو جونز خبرنگار و یکی از شاهدان از این رویداد در ایکس (توئیترسابق) منتشر کرده، نشان می‌دهد یکی از بوسترها در منطقه جنگلی فرود آمده است. البته در ویدیو انفجار نیز دیده می‌شود. همچنین گزارش‌های دیگر حاکی از فرود بوستر دیگر موشک در نزدیکی یک خانه است.

به نوشته وب سایت اسپیس نیوز، در ویدئو در کنار ساختمان گاز قرمز -قهوه ای رنگ یا دود حاکی از تتروکسید نیتروژن و همچنین گازی زرد رنگ دیده می شود که احتمالا به دلیل اختلاط سوخت نامتقارن دی متیل هیدرازین (UDMH) با هوا به وجود آمده است.

همچنین در بخشی از گزارش وب سایت آمده است: بوستر نخست و چهار بوستر جانبی لانگ مارچ۳B از ترکیب پیشرانه هایپرگولیک هیدرازین و تتروکسید نیتروژن استفاده می کنند. هر دو ماده اکسید کننده تتروکسید نیتروژن وسوخت UDMH خطرات جدی برای سلامت انسان دارند.

البته این نخستین باری نیست که بوستر موشک های مربوط به پرتاب ماهواره های Beidou نزدیک مناطق مسکونی فرود می آیند. در سال ۲۰۱۹ میلادی یک بوستر پس از پرتاب به زمین سقوط و یک خانه را ویران کرد.

۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 50634
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha